NS en N=5 herbeleven Tienertour
- Bureaus
- 20 okt 2014 @ 12:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesVideoSocial mediaActivatie
- 20 okt 2014 @ 12:13
- Redactie Bureaus
Ter ere van de viering van 175 jaar Spoor bedacht N=5 voor NS: Back to the Tienertoer. De nostalgische herbeleving van een onvergetelijke spoorervaring die veel Nederlanders als tiener hebben meegemaakt, is uitgewerkt tot de mini-documentaire 'Back to the Tienertour'.
In de mini-docu reizen jeugdvriendinnen Joscha en Mariska met de trein dwars door Nederland, van pretpark tot strand, en overnachten op een camping, net als dertig jaar terug. Daar voelden ze voor het eerst hoe het was om vrij te zijn. Voor het eerst zonder hun ouders op vakantie. Helemaal zelf weten waar je naartoe gaat. Daar zouden ze ook de spannende randjes van het leven opzoeken.
NS reisde met de twee vriendinnen mee en maakte een documentaire van de herbeleving van hun Tienertoer. Kijk hoe het is om na zoveel jaar weer in de trein te zitten met die vriendin van toen. En terug te reizen naar al die hilarische, romantische en andere onvergetelijke avonturen.
Ter ere van de viering van 175 jaar Spoor bedacht N=5 voor NS: Back to the Tienertoer: een nostalgische herbeleving van een onvergetelijke spoorervaring voor veel Nederlanders. De campagne begon met een online activatie waar iedereen de eigen Tienertoer kon herbeleven en waarbij deelnemers op social media herinneringen konden delen met hun Tienertoer-maatjes van toen. Een aantal deelnemers werd beloond met een Tienertoer-kaartje om hun avontuur van soms wel veertig jaar geleden nog eens over te doen.
Geïnspireerd door deze mooie herinneringen en verhalen zijn NS en N=5 op zoek gegaan naar een duo om de Tienertoer nog eens écht over te doen. Van deze herbeleving is een mini-documentaire gemaakt die vanaf vandaag online te bekijken is en die onder andere werd vertoond bij de SpoorParade in Amersfoort.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- marketing
- Nederlandse Spoorwegen
- video
- nostalgie
- Back to the Tienertour
- jubileum
- campagne
- social media
- N=5
- Tienertour
- reizen
- documentaire
- activatie
- trein
- NS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing