Publicis groeit nauwelijks, de concurrentie wel

Publicis groeit nauwelijks, de concurrentie wel
  • Bureaus
  • 24 okt 2014 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediastrategieMediaReclameZakelijkMediabureau

Het gaat zakelijk gezien niet goed met reclame-concern Publicis Groupe. De Franse bureauketen wist in het derde kwartaal 1,7 miljard euro omzet te genereren, een groei van slechts 1%. De concurrentie (met name Omnicom en Interpublic) doet het met 6% groei veel beter.

Publicis-topman Maurice Lévy spreekt over een 'unfortunate hiccup' die absoluut geen incident is. Tegen Mediapost.com zegt hij:

'The issues were a sharp decline in analog, the end of one-off contracts, the end of the Motorola business and the slow recovering of emerging Europe. To be honest, we have been too focused on our [long-term strategy] project and we are paying the price for that. It is now the past. The speed of digital and technology innovation had not fully been taken into account and impacted our performance.'

Publicis worstelt vooral met wat Lévy 'analoog' noemt. De digitale proposities van het concern bedragen inmiddels 41,6% van de omzet en dit aantal blijft fors groeien. Volgens de Publicis-CEO is 2014 een verloren jaar en moet het concern zich herpakken in 2015. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken