Randstad en Energize ontwikkelen Jeugd op Zoek 2014

Randstad en Energize ontwikkelen Jeugd op Zoek 2014
  • Bureaus
  • 9 okt 2014 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepSocial mediaCampagnesZakelijk

Randstad probeert met het initiatief 'Jeugd op Zoek' voor het tweede jaar op rij werkgevers en jongeren samen te brengen om een vuist te maken tegen jeugdwerkloosheid. Energize gaf samen met Randstad invulling aan de strategie en het concept voor 2014, vanuit het uitgangspunt dat jongeren geen probleem zijn, maar juist kansen bieden aan werkgevers.

Jongeren vinden de laatste jaren moeizaam aansluiting op de arbeidsmarkt en daardoor is de werkloosheid onder deze specifieke groep het grootst in Nederland. Net als vorig jaar heeft Randstad tussen 3 september en 8 oktober zoveel mogelijk werkzoekende jongeren aan werk geholpen met het maatschappelijk verantwoord initiatief 'Jeugd op Zoek 2014'.

Op de inspanningen van Jeugd op Zoek 2013 zijn veel positieve reacties van werkgevers gekomen. Waar er eerst voorbehoud was bij werkgevers, waren ze verrast door de passie van het jonge talent dat ze hadden aangenomen. De jongeren doorbraken oude patronen binnen de onderneming en stonden te trappelen om zich te bewijzen. Dat inzicht was aanleiding om andere werkgevers te confronteren met succesverhalen.

Het concept van 'Jeugd op Zoek 2014' is door Energize en Randstad ontwikkeld en in samenwerking met fotograaf Mark Janssen, Akula en A Friend of Mine verder uitgewerkt. Het doel was om werkzoekende jongeren en werkgevers bij elkaar brengen. Daarvoor werden verschillende evenementen georganiseerd, zoals pop-up stores in NS Stations door het hele land, waar jonge werkzoekenden terecht konden voor een snelle cv-check, LinkedIn-tips, stylingadvies en zelfs een gratis perfecte cv-foto.

Daarnaast werden verschillende presentaties en bedrijfsbezoeken door het hele land en diverse matching-bijeenkomsten georganiseerd. Bij alle initiatieven werden talentvolle jongeren ingezet, die zichzelf in een korte film op Jeugdopzoek.randstad.nl presenteerden. Op dit dynamische platform konden zowel werkgever als werkzoekende verder alles vinden over dit bijzondere programma.

Credits:

Opdrachtgever: Randstad
Strategie, concept en creative direction: Energize en Randstad
Productie website: A Friend of Mine
Productie videocontent: Akula
Fotografie: Mark Janssen
Radiocommercial: Energize i.s.m. Akula
PR: Bijl PR
Event organisatie: Daily Bread 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken