Schiphol verrast KLM met 'social slinger' Red Urban

Schiphol verrast KLM met 'social slinger' Red Urban
  • Bureaus
  • 8 okt 2014 @ 12:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieSocial mediaActies

KLM vierde 7 oktober haar 95e verjaardag en Amsterdam Airport Schiphol stond hier op een originele manier bij stil. In de nacht van 6 op 7 oktober heeft de luchthaven de door de jarige veelvuldig gebruikte F-pier, het KLM Crew Centre en vertrekhal 2 versierd met een 800 meter lange verjaardagslinger, vervaardigd door reclamebureau Red Urban. Opvallend detail: de duizenden vlaggetjes aan de feestelijke slinger waren bedrukt met unieke profielfoto’s van Schiphol-fans en -medewerkers.

Om de ‘felicitaties’ te verzamelen, heeft Schiphol de afgelopen weken fans en medewerkers via social media opgeroepen de jarige te feliciteren door hun profielfoto te uploaden op SchipholfeliciteertKLM.nl. Dankzij het groot aantal deelnemers heeft de luchthaven haar home carrier uiteindelijk kunnen verrassen met 800 meter slinger.

Reclamebureau Red Urban bedacht de ‘social slinger’ voor Schiphol. Creative director Robin Pas: 'Schiphol en KLM zijn beide oer-Hollandse en innovatieve merken. Toen Schiphol ons de opdracht gaf een idee te bedenken op een creatieve manier stil te staan bij de 95e verjaardag van KLM, zijn we gaan nadenken hoe we deze merkwaarden op een sympathieke manier konden samenbrengen. De Nederlandse traditie van het ophangen van slingers en het betrekken van de achterban middels social media was voor ons het antwoord.' 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken