Schiphol verrast KLM met 'social slinger' Red Urban
- Bureaus
- 8 okt 2014 @ 12:24
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieSocial mediaActies
- 8 okt 2014 @ 12:24
- Redactie Bureaus
KLM vierde 7 oktober haar 95e verjaardag en Amsterdam Airport Schiphol stond hier op een originele manier bij stil. In de nacht van 6 op 7 oktober heeft de luchthaven de door de jarige veelvuldig gebruikte F-pier, het KLM Crew Centre en vertrekhal 2 versierd met een 800 meter lange verjaardagslinger, vervaardigd door reclamebureau Red Urban. Opvallend detail: de duizenden vlaggetjes aan de feestelijke slinger waren bedrukt met unieke profielfoto’s van Schiphol-fans en -medewerkers.
Om de ‘felicitaties’ te verzamelen, heeft Schiphol de afgelopen weken fans en medewerkers via social media opgeroepen de jarige te feliciteren door hun profielfoto te uploaden op SchipholfeliciteertKLM.nl. Dankzij het groot aantal deelnemers heeft de luchthaven haar home carrier uiteindelijk kunnen verrassen met 800 meter slinger.
Reclamebureau Red Urban bedacht de ‘social slinger’ voor Schiphol. Creative director Robin Pas: 'Schiphol en KLM zijn beide oer-Hollandse en innovatieve merken. Toen Schiphol ons de opdracht gaf een idee te bedenken op een creatieve manier stil te staan bij de 95e verjaardag van KLM, zijn we gaan nadenken hoe we deze merkwaarden op een sympathieke manier konden samenbrengen. De Nederlandse traditie van het ophangen van slingers en het betrekken van de achterban middels social media was voor ons het antwoord.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing