Sneak Preview: 30 jaar Effie Award

Sneak Preview: 30 jaar Effie Award
  • Bureaus
  • 1 okt 2014 @ 12:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardPrintReclameEffect

Op 7 oktober aanstaande verzamelt tout marketing- en reclameminnend Nederland zich wederom in Amsterdam voor het 24Festival.Het is een bijzondere gelegenheid, want de Effie Award bestaat 30 jaar. Als eerbetoon aan deze reclameprijs der prijzen heeft MarketingTribune in samenwerking met de BVA en VEA een monumentaal boek gemaakt over 30 jaar Effies. Het verschijnt samen met de jubileumuitgave van MarketingTribune – dat ook zijn 30-jarig bestaan beleeft – in een schitterende glamourbox. In aanloop naar de presentatie van beide giganten een paar sneak previews.

Frenkel Denie leerde het marketingvak door en door kennen bij Procter & Gamble waar hij acht jaar werkte. In 2004 stapte hij over naar Bavaria, waar hij tot 2011 verantwoordelijk was voor de wereldwijde marketing. Daarna werd het FrieslandCampina: (category-)marketing. Tegenwoordig is hij BVA-voorzitter. ‘De Effie is een grote inspiratiebron, dat weet ik uit eigen ervaring.’

Waarom zenden er dan zo weinig adverteerders in?

Denie: 'Weinig? Het is maar hoe je het bekijkt. De lat ligt erg hoog. Het kost veel tijd en de jury spit de cases grondig door. Je moet er dus wel zeker van zijn dat je een kans maakt. Dat is al een schifting vooraf. Het niet openbaar willen maken van marktcijfers is geen grote bottleneck meer. We leven in een tijd van transparantie, veel cijfers zijn openbaar en data zijn heel snel beschikbaar.'

Kent iedereen in de wereld van de adverteerders de Effie?

'Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt is de Effie een begrip. Bij elke werkgever hebben we ook Effies gewonnen. Dat werd elke keer gevierd, en daar werden de marketeers ook mee gefeliciteerd. Maar het is geen automatisme. We moeten continu bijschakelen om jongeren en aanstormend talent erbij te betrekken. De Effie is een grote inspiratiebron, dat weet ik uit eigen ervaring. Maar dat mogen we best wat duidelijker en krachtiger over het voetlicht tillen. Daarin kunnen we als BVA, VEA en Effie-organisatie forse stappen zetten.'

Speciale aanbieding: het Effie-boek + 10 nummers van MarketingTribune nu voor slechts €30,00. Geïnteresseerd? Stuur een mailtje naar sjaak@marketingtribune.nl  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken