Achtung bouwt mondiale campagne Philips Ambilight
- Bureaus
- 12 nov 2014 @ 11:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenOnline gamingInteractieCampagnesMarketing
- 12 nov 2014 @ 11:56
- Redactie Bureaus
Philips lanceert deze week Expedition Northern Lights, een wereldwijde campagne voor de Ambilight-televisies van de tv-fabrikant. De campagne is ontwikkeld door Achtung, dat eerder dit jaar de pitch voor het global account won.
Expedition Northern Lights borduurt voort op de eerder uitgebrachte Afterglow-movie. De campagne volgt vier bekende freeriders, uitgerust met speciale LED-pakken, die midden in de nacht langs kleurrijk verlichte hellingen neerdalen. Online lopen de film en een interactieve game door elkaar heen: deelnemers worden uitgedaagd om zelf het Noorderlicht te bereiken voordat de zon op komt.
Het magische landschap uit de film is door digitaal productiebureau Superhero Cheesecake volledig nagebouwd in een abstracte 3D wereld, ontwikkeld in WebGL. Deze nieuwe techniek maakt het mogelijk om real-time 3D content te renderen in de browser zonder gebruik te hoeven maken van plug-ins, en is daardoor ook te gebruiken op bijvoorbeeld een iPad Air. Door het toepassen van visuele effecten en video cut-scenes sluit de game naadloos aan op de film.
Ambilight TV’s bieden een intensere kijkervaring door lichteffecten met een extra brede gloed op de wand rondom de TV te projecteren. Met de Expedition Northern Lights campagne wil Philips nieuwe kopersdoelgroepen waaronder gamers aanspreken. De campagne loopt in 27 landen en is actief tot eind december 2014.
www.expeditionnorthernlights.com
Credits
Concept: Achtung
Design: Achtung
Technical Development: Superhero Cheesecake, Colorbleed
3D: FutureDeluxe
Sound: Wave Studios
Film concept & production: Sweetgrass Productions
Klant: Marc Harmsen, Melissa Opdam, Alehandra Iorgut
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- WebGL
- Achtung
- digitaal
- campagne
- tv
- Afterglow
- Philips
- mondiaal
- game
- interactie
- Ambilight
- freeriders
- Expedition Northern Lights
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing