Amnesty-campagne BVH wint Silver Award

Amnesty-campagne BVH wint Silver Award
  • Bureaus
  • 14 nov 2014 @ 12:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesAwardE-marketingMaatschappij

Het Rotterdamse bureau BVH heeft een Silver Award gewonnen bij de Best of Europe Design and Advertising Awards. Deze prijs van de Art Directors Club of Europe (ADCE) is voor de geïntegreerde campagne ‘Jaag president Poetin geen schrik aan’ voor Amnesty International. Van de 660 inzendingen uit 22 Europese landen vielen er 168 in de prijzen, waaronder deze enige Nederlandse winnaar.

De campagne van BVH speelde in op het bezoek van president Poetin aan Nederland in april 2013. In een TV-commercial werd Amsterdammers gevraagd om Amsterdam tijdens zijn bezoek aan die stad een dagje mensenrechtenvrij te houden. In de stad zelf werd de campagne kracht bij gezet met een varend billboard, tijdelijke abri’s en posters.

De campagne won eerder al drie prijzen. Bij Cannes Lions 2014 een award in de zware categorie ‘Titanium and Intergrated’ en in eigen land een ADCN lamp en een San Accent. Bedenkers van de campagne zijn Maarten Bakker en Peter van Zijp, creatieven bij BVH Identity Driven Advertising. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken