Beter Horen start campagne met echte klanten

Beter Horen start campagne met echte klanten
  • Bureaus
  • 5 nov 2014 @ 10:52
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OuderenzorgMarketingCampagnesCommercialsStorytelling

Beter Horen lanceerde dit weekend een 'documercial' voor de Nederlandse markt, waarin het persoonlijke verhaal van een echte klant centraal staat. Met de lancering van deze documercial laat Beter Horen een ander geluid horen dan de rest van de branche. Vernieuwend is ook dat Beter Horen niet werkt met een reclamebureau, maar met een creatief team. Art director Rob Severein en copywriter Roland van Beveren.

In de documercial vertelt theaterregisseuse Nelleke Verweij tijdens het lesgeven aan jongeren, dat zij lang ontkende niet meer goed te kunnen horen, ondanks de signalen die ze uit haar omgeving kreeg. Toen ze de stap naar de audicien eenmaal had gezet en voor het eerst een hoortoestel inhad, besefte ze wat een invloed dit kan hebben op een leven.

Dorenda Nefkens, Marketing Director van Beter Horen: 'In de nieuwe campagne kiezen wij er bewust voor om naast de klant te staan. Door met respect te zeggen waar het op staat, een realistisch beeld te geven ten aanzien van verwachtingen, kortom een eerlijk verhaal te vertellen, tonen wij mensen in hun kracht. Samen doen wij er vervolgens alles aan om een oplossing te zoeken waarmee klanten écht geholpen zijn. Dat is onze kracht, ons specialisme, al 100 jaar.'

360-graden storytelling met persoonlijke verhalen

De commercial maakt onderdeel uit van een 360-graden-aanpak waarin storytelling centraal staat. Aan mensen met gehoorproblemen is gevraagd om hun persoonlijke verhaal te vertellen. Dit geeft een realistisch beeld van de drempel die ze ervaren om iets aan hun gehoorproblemen te doen. En laat zien dat er letterlijk een wereld voor je opengaat als je de juiste hooroplossing eenmaal hebt gevonden.

Alle uitingen beginnen met: ‘Beter horen begint met...’ Vervolgens worden taboes en barrières benoemd die klanten tegenhouden om een hoortoestel aan te schaffen. Met deze aanpak wil Beter Horen de autoriteit van het marktleiderschap opnieuw laden. De campagne heeft een gelaagde opbouw en geeft met elke nieuwe uiting verdere verdieping. De kick-off is ‘Beter Horen begint met een eerlijk verhaal’. Daarna volgen ‘Beter Horen begint met weten wat je tegenhoudt’, ‘Beter Horen begint met een hoop gepiep en gekraak’ en tot slot ‘Beter Horen begint zonder kleine lettertjes’.

Geen reclamebureau, maar freelance team

Vernieuwend is ook dat Beter Horen niet werkt met een reclamebureau, maar met een creatief team. Art director Rob Severein verdiende zijn sporen bij OgilvyOne en Proximity/BBDO. Daarna bracht hij &KoenseSeverein met 35 medewerkers naar de top. Inmiddels werkt hij zelfstandig. Copywriter Roland van Beveren leerde bij BBDO hoe creatie en strategie elkaar versterken. Hij brengt dat nu in de praktijk voor alle denkbare merken en specialiseert zich in activatie. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken