CommunicatieTalent Logeion: Joost Geurtsen (NU.nl)

CommunicatieTalent Logeion: Joost Geurtsen (NU.nl)
  • Bureaus
  • 26 nov 2014 @ 12:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersInnovatieCommunicatiePRAwards

Logeion heeft drie jonge professionals genomineerd voor de verkiezing van het CommunicatieTalent van het Jaar 2014. In aanloop naar de verkiezing op 2 december stellen zij zich voor op Logeion.nl. Deze week: Joost Geurtsen, junior productmanager bij NU.nl (Sanoma). 'Voeg waarde toe op een manier die dicht bij jou als persoon staat. Mijn passie voor marketing en communicatie gaat 24 uur per dag door en dat zeven dagen per week.'

Geurtsen (23) is een geboren en getogen Fries, 'nuchter doch als een vis in het water in de Randstad'. Hij houdt zich dagelijks bezig met marketing en communicatie bij NU.nl en loopt naar eigen zeggen 'over van de ambitie'. '2014 is een mooi jaar voor mij, en dit is pas het begin van mijn carrière. Dit jaar heb ik een vaste aanstelling gekregen bij NU.nl als junior productmanager en heb ik mijn Bachelor Communicatiemanagement mogen behalen. Daarnaast ben ik ontzettend trots op het feit dat ik mezelf Stagiair van het Jaar 2014 mag noemen en ik in Communicatie Magazine word beschreven als één van de 16 talenten om in de gaten te houden.'

Vertel eens iets over jezelf. 

'Niet alleen bij NU.nl houd ik mij bezig met marketing en communicatie, maar ook tijdens mij studie hield ik mij hier al mee bezig. Ik werkte als freelancer voor verschillende opdrachtgevers en hielp ze met het opzetten van een effectieve communicatiestrategie en de uitvoering hiervan. Daarnaast ben ik medeorganisator van de Rubberboot Missie. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij meer dan 1000 enthousiaste deelnemers meedoen aan een spetterende tocht door de grachten van Utrecht gevolgd door een gezellig feest. Marketing, communicatie en PR spelen hierbij een belangrijke rol. Mijn passie voor marketing en communicatie gaat 24 uur per dag door en dat 7 dagen per week.

Wat doe jij anders dan andere jonge communicatieprofessionals?

'Ik ga er gewoon voor. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik ambitieus en vastberaden ben. Ik ben ervan overtuigd dat je alles kunt bereiken als je er echt voor gaat. Als er zoiets bestaat als topsporter op het gebied van marketing en communicatie dan behoor ik tot één van die topsporters. Sinds de start van mijn studie weet ik erg goed wat ik wil. De communicatiewereld is dynamisch en constant in beweging. Overheden en grote organisaties zoals Google, Facebook, maar ook merken zoals Coca-Cola worden steeds groter en spelen een steeds belangrijkere rol in ons leven. Daarnaast zien we dat technologische ontwikkelingen een steeds belangrijkere rol in ons dagelijks leven gaan spelen. Middels communicatie en een slimme inzet van deze innovaties kunnen we ervoor zorgen dat we verbonden blijven, elkaar blijven begrijpen en bovenal op een menselijk manier met elkaar kunnen communiceren. Dit zodat mensen, overheden en grote bedrijven op mooie manier nader tot elkaar komen en doelen worden gerealiseerd.'

Wat is jouw passie?

'De passie die ik heb voor marketing, communicatie en (technologische) innovatie maakt dat ik overheden en bedrijven graag verder help op een slimme manier te innoveren waardoor zij haar doelen bereikt en dichterbij de burger of consument komt te staan. Deze visie helpt mij betekenis te geven aan de wereld om mij heen en maakt in mijn ogen dat ik anders denk en meer waarde kan toevoegen dan de gemiddelde communicatieprofessionals.'

Waarom moeten we jou de komende jaren volgen?

'Als je op de hoogte wilt blijven van interessante innovaties die overheden en organisaties verder helpt dan moet je mij zeker blijven volgen. Op dit moment leer ik veel bij NU.nl en mag ik tezamen met mijn collega’s NU.nl tot een nog groter merk maken. In de toekomst wil ik graag andere organisaties en/of overheden helpen te innoveren en hun doelen te bereiken.'

Wat zijn je ambities voor de toekomst?

'Ik sta altijd open voor uitdagingen. Ik wil overheden en organisaties graag op een slimme manier helpen te innoveren. Daarnaast droom ik er nog altijd van dit met een eigen dienst of product te doen. Stiekem is het mijn jongensdroom om het nieuwe Amazon of Facebook uit te vinden en in de markt te zetten. Kijk eens naar mooie successen zoals Blendle, dat blijft mij prikkelen.'

Waar moeten andere young professionals op letten de komende jaren en wat is jouw gouden tip voor succes?

'De marketing- en communicatiewereld blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Verlies jezelf niet in kortstondigheid of ontwikkelingen, maar houd het grotere plaatje in het oog. Voeg waarde toe op een manier die dicht bij jou als persoon staat. Dan is het allicht een open deur, maar stel jezelf doelen, stippel een plan uit waarin je de route er naartoe behapbaar maakt en ga ervoor!'

Dit interview verscheen oorspronkelijk in enigszins andere vorm op Logeion.nl.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken