Franchise-formule Het Nederlands Tekstbureau groeit door naar elf vestigingen

Franchise-formule Het Nederlands Tekstbureau groeit door naar elf vestigingen
  • Bureaus
  • 21 nov 2014 @ 10:08
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentZakelijkCommunicatieCopywritingStorytelling

Het Nederlands Tekstbureau heeft deze maand zijn elfde vestiging geopend: tekstschrijver Martijn Tamboer (foto) is de nieuwe franchise gestart in Haarlem. Met deze opening heeft HNTB naar eigen zeggen de grootste landelijke dekking van gekwalificeerde tekstschrijvers in Nederland. Directeur Katja Henderickx-Graven spreekt van 'een unicum'.

Het Nederlands Tekstbureau bestaat 12,5 jaar en maakt sinds de start van de franchise-formule in 2006 een gezonde groei door. 'We breiden uit met hooguit twee vestigingen per jaar: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Inmiddels hebben we wel de grootste landelijke dekking bereikt. We kunnen bedrijven en instellingen van iedere grootte, waar dan ook in Nederland, bedienen van onze service', aldus Henderickx-Graven.

Landelijk dekkend netwerk

Het Nederlands Tekstbureau werkt volgens een franchiseformule, een constructie die uniek is in de tekstbranche. Henderickx-Graven: 'De branche kent een breed spectrum aan tekstschrijvers. Met name eenpitters, met of zonder kwalificatie, acteren in de markt. Dankzij onze formule bieden wij klanten een landelijk dekkend netwerk van gekwalificeerde tekstschrijvers. Elke franchisenemer werkt daarbij onder de naam en volgens de formule van Het Nederlands Tekstbureau en biedt een gegarandeerd kwaliteitsniveau. Zo stralen we duidelijkheid naar de markt uit.'

Veel zelfstandig werkende tekstschrijvers melden zich aan als nieuwe franchisenemer. 'Helaas valt het gros af, omdat de tekstschrijvers niet door de selectie komen', aldus Henderickx-Graven. 'We hebben besloten dat groei nooit ten koste mag gaan van kwaliteit. Gegarandeerde kwaliteit is onze onderscheiding in de markt. Daarom hebben we ook een uiterst zorgvuldige selectieprocedure, inclusief diverse kwalificatietoetsen bij ons op het hoofdkantoor. Wij zoeken alleen tekstschrijvers die voor 100% binnen ons profiel vallen, zodat ze ons hechte team ook daadwerkelijk versterken.'

WK-campagne voor eigen 'elftal'

Afgelopen zomer hield Het Nederlands Tekstbureau de landelijke WK-campagne 'Wie maakt ons elftal compleet?'. 'We kregen ruim honderd sollicitaties; zoveel reacties is tekenend voor de huidige markt', vertelt Henderickx-Graven. De 39-jarige Martijn Tamboer was de sollicitant die moeiteloos de selectieprocedure doorstond. Hij is een ervaren tekstschrijver uit Haarlem die zijn sporen heeft verdiend bij onder meer de Rijksvoorlichtingsdienst en goededoelenorganisaties.

Het Nederlands Tekstbureau schrijft, herschrijft, redigeert en corrigeert teksten voor het bedrijfsleven, de (semi)overheid, zorginstellingen, onderwijsorganisaties en reclamebureaus. Onlangs won het bureau nog een aanbesteding van De Haagse Hogeschool. Het Nederlands Tekstbureau telt elf vestigingen in Alkmaar, Amsterdam, Breda, Delft, Den Haag, Haarlem, Nijmegen, Rijswijk, Rotterdam, Sittard en Veenendaal.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken