GfK onderzoekt innovatie met FutureWave
- Bureaus
- 11 nov 2014 @ 13:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingMerkenInnovatieOnderzoek
- 11 nov 2014 @ 13:49
- Redactie Bureaus
GfK lanceert vandaag GfK FutureWave, een methode om innovatiemogelijkheden te identificeren. Hierbij wordt inzicht gegeven in culturele verschuivingen en nieuwe marktactiviteiten die van invloed zijn op de toekomstige markt.
GfK helpt bedrijven te voorspellen in welke richting hun markt zich zal ontwikkelen en welke nieuwe voordelen consumenten zullen aanspreken. GfK gebruikt hiervoor een framework dat de ontwikkeling van de behoeften van consumenten koppelt aan nieuwe marktactiviteiten en ervaringen. Dit framework helpt om succesvolle innovatiestrategieën te creëren door een compleet beeld te schetsen van potentiële veranderingen. Ook verschaft het inzicht hoe veranderingen in een bepaalde markt vorm kunnen krijgen en consumentenbehoeften zullen beïnvloeden.
De kracht van GfK FutureWave is gelegen in een dubbel perspectief. De visie van binnen uit laat de dynamiek zien die de drijvende kracht is achter veranderingen in uw markt en op uw merk. De visie van buiten af laat de voordelen zien die in andere markten ontstaan en inspireren tot nieuwe ideeën in de eigen markt.
Stefan Peters, Research Director of Market Opportunities & Innovation bij GfK: 'Met Futurewave geven we inzicht in de richting waarin de behoeftes in verschillende markten zich ontwikkelen. Hierdoor kunnen we voorspellen wat de wensen van de consument zijn in een specifieke markt in de komende jaren. We identificeren de innovatiemogelijkheden en geven bedrijven een voorsprong in het innovatieproces, door gebruik te maken van ideeën die al in de markt aanwezig zijn. We helpen klanten om hun groeistrategie future-proof te maken door aan te geven welke nieuwe ideeën de meeste kans hebben op succes.'
GfK Futurewave is een integraal onderdeel van de GfK Innovatie Roadmap, een strategisch innovatieproces dat bedrijven begeleidt tijdens het gehele innovatietraject, van groeiplannen tot lancering.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing