Guda van Noort directeur SWOCC

Guda van Noort directeur SWOCC
  • Bureaus
  • 20 nov 2014 @ 11:21
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Guda van Noort (37) wordt per 1 januari directeur van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie). Zij volgt hiermee Peeter Verlegh op.

Van Noort kijkt ernaar uit zich in te kunnen zetten voor de stichting: “SWOCC is een begrip, al bijna twintig jaar de plek waar wetenschap en praktijk elkaar inspireren. Ik zet deze traditie graag voort en wil die interactie nog verder stimuleren en innoveren. Merkcommunicatie is een dynamisch werkveld, onderhevig aan steeds weer nieuwe ontwikkelingen in reclame, media en onderzoek. Het is daarom belangrijk om kennis voortdurend te vernieuwen.”

De expertise van Van Noort op het gebied van nieuwe media past goed bij de missie van SWOCC om de praktijk te kunnen voorzien van wetenschappelijke kennis over actuele onderwerpen op het gebied van merk en communicatie.

Dr. Guda van Noort promoveerde in 2008 aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Sindsdien werkt zij als universitair docent en onderzoeker op het domein van persuasieve communicatie en marketingcommunicatie bij de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam. Haar onderzoek richt zich op de overtuigingskracht van marketingcommunicatie in nieuwe media, zoals social media marketing en webcare. Van Noort zal het directeurschap combineren met haar werkzaamheden bij de UvA.

Dr. ir. Peeter Verlegh, die de stichting de afgelopen twee jaar leiding gaf, wordt hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij blijft echter verbonden aan SWOCC, hij neemt vanaf 1 januari als wetenschappelijk lid zitting in het bestuur.

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt SWOCC toegankelijk voor de praktijk, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en het organiseren van lezingen. De stichting is in 1995 opgericht op initiatief van Giep Franzen en is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. SWOCC wordt financieel mogelijk gemaakt door haar begunstigers maar opereert zelfstandig en onafhankelijk. Op dit moment telt SWOCC 229 begunstigers, waaronder adviesbureaus (van pr en reclame tot design en marktonderzoek), adverteerders, non-profit organisaties en ZZP’ers.

www.swocc.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken