INDIE brouwt mondiale campagne Fayrouz
- Bureaus
- 25 nov 2014 @ 15:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieCampagnesCommercialsMerkenMarketing
- 25 nov 2014 @ 15:36
- Redactie Bureaus
Het Nederlandse reclamebureau INDIE heeft de internationale campagne ontwikkeld waarmee het drankje Fayrouz de wereld wil gaan veroveren. Fayrouz is een mix van malt en fruit, gemaakt met enkel natuurlijke ingrediënten. Het merk gaat komend jaar gelanceerd worden in zeker tien landen.
Fayrouz werd voor het eerst gebrouwen in Egypte in 1997 en maakt sinds 2002 deel uit van de merkportefeuille van het Heineken-concern. Het drankje vormt een brug tussen de bier- en de softdrink categorie. Meer dan de helft van de wereldpopulatie drinkt immers zelden of nooit alcohol.
Tegelijkertijd groeit de vraag naar meer natuurlijke dranken met minder calorieën. Dit heeft de afgelopen jaren geleid tot een explosie van de markt. In 2013 werden er maar liefst negen flesjes per seconde verkocht.
De typische Fayrouz-drinker maakt hele bewuste keuzes en als hij of zij geen alcohol wil drinken, bieden de huidige frisdranken geen alternatief meer. Fayrouz is dan een meer natuurlijke en premium optie voor zowel mannen als vrouwen.
'Fayrouz is nu al heel populair in Egypte en Nigeria', zegt Bastiaan Hendrikse, general manager van Fayrouz. 'In het komend jaar gaan we het merk introduceren in ten minste tien landen, zowel in de regio Afrika als daarbuiten.'
Ter ondersteuning van die introductie ontwikkelde INDIE de merkstrategie en een tv- en printcampagne. 'Omdat de meeste mensen de categorie nog niet kennen, is het belangrijk om te laten zien wat Fayrouz is en waarvan het is gemaakt', zegt Chris Vannitsem, managing director van INDIE.
De eerste uitingen zijn in oktober live gegaan in Egypte. Andere landen zullen in de komende maanden volgen.
Credits:
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Bastiaan Hendrikse, Laurent Meijer
Concept: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra
Account: Maroeschka Volker, Tim Sneep
RTV Producer: Ineke Koornstra
Productiemaatschappij: White Lodge
Director: Ryan Hopkinson
D.O.P.: David Procter
Off-line: Cut and Run London
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- drank
- mondiaal
- campagne
- merk
- fruit
- Fayrouz
- INDIE
- internationaal
- malt
- Heineken
- bier
- commercial
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing