INDIE brouwt mondiale campagne Fayrouz

INDIE brouwt mondiale campagne Fayrouz
  • Bureaus
  • 25 nov 2014 @ 15:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieCampagnesCommercialsMerkenMarketing

Het Nederlandse reclamebureau INDIE heeft de internationale campagne ontwikkeld waarmee het drankje Fayrouz de wereld wil gaan veroveren. Fayrouz is een mix van malt en fruit, gemaakt met enkel natuurlijke ingrediënten. Het merk gaat komend jaar gelanceerd worden in zeker tien landen.

Fayrouz werd voor het eerst gebrouwen in Egypte in 1997 en maakt sinds 2002 deel uit van de merkportefeuille van het Heineken-concern. Het drankje vormt een brug tussen de bier- en de softdrink categorie. Meer dan de helft van de wereldpopulatie drinkt immers zelden of nooit alcohol.

Tegelijkertijd groeit de vraag naar meer natuurlijke dranken met minder calorieën. Dit heeft de afgelopen jaren geleid tot een explosie van de markt. In 2013 werden er maar liefst negen flesjes per seconde verkocht. 

De typische Fayrouz-drinker maakt hele bewuste keuzes en als hij of zij geen alcohol wil drinken, bieden de huidige frisdranken geen alternatief meer. Fayrouz is dan een meer natuurlijke en premium optie voor zowel mannen als vrouwen.

'Fayrouz is nu al heel populair in Egypte en Nigeria', zegt Bastiaan Hendrikse, general manager van Fayrouz. 'In het komend jaar gaan we het merk introduceren in ten minste tien landen, zowel in de regio Afrika als daarbuiten.'

Ter ondersteuning van die introductie ontwikkelde INDIE de merkstrategie en een tv- en printcampagne. 'Omdat de meeste mensen de categorie nog niet kennen, is het belangrijk om te laten zien wat Fayrouz is en waarvan het is gemaakt', zegt Chris Vannitsem, managing director van INDIE.

De eerste uitingen zijn in oktober live gegaan in Egypte. Andere landen zullen in de komende maanden volgen.

Credits:

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Bastiaan Hendrikse, Laurent Meijer
Concept: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra
Account: Maroeschka Volker, Tim Sneep
RTV Producer: Ineke Koornstra
Productiemaatschappij: White Lodge
Director: Ryan Hopkinson
D.O.P.: David Procter
Off-line: Cut and Run London 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken