Mindshare brengt data en mensen samen in The Loop

Mindshare brengt data en mensen samen in The Loop
  • Bureaus
  • 7 nov 2014 @ 18:29
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesStrategieWebcareSocial mediaMediabureau

Mindshare beschikt sinds deze week over The Loop, een ruimte waar technologie het mogelijk maakt om relevante datastromen voor merken in verschillende kanalen samen te brengen op een schermwand. De data komen uit de betaalde, eigen en sociale kanalen voor een betreffend merk en haar concurrentie. Ook worden daar contextuele data aan toegevoegd.

Tegenwoordig worden we elke dag overspoeld met data. Vanuit media, eigen sites, webwinkels en de sociale kanalen. Maar ook vanuit de concurrentie. Deze data krijgen pas echt betekenis als ze op intelligente wijze gekoppeld worden. En dat is precies wat The Loop van Mindshare doet. Het brengt mensen en data bij elkaar.

The Loop kan op verschillende manieren worden gebruikt. Enerzijds om aan continu campagne monitoring en optimalisatie te doen met de verschillende generalisten en specialisten. Anderzijds kan deze data room ingezet worden tijdens live evenementen om ter plekke met merken te kunnen inspelen via bijvoorbeeld search en social activiteiten.

Ruud de Langen, CEO Mindshare: 'The Loop zorgt ervoor dat we silo’s kunnen doorbreken. Er zijn op zoveel verschillende plekken data beschikbaar. Er is grote behoefte om de relevante data bij elkaar te brengen en daar waardevolle inzichten uit te destilleren. Onze klanten zijn er razend enthousiast over.' 

The Loop doet denken aan BrandLIVE, een vergelijkbare ruimte die DigitasLBi deze zomer in Nederland lanceerde. Daarover schreef MarketingTribune deze reportage



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken