Nikon-campagne 'I am different' inspireert fotografen

Nikon-campagne 'I am different' inspireert fotografen
  • Bureaus
  • 4 nov 2014 @ 09:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingMerkenReclameCampagnesCommercialsCreatie

Nikon heeft deze week de start van 'I am different' aangekondigd. Deze grootschalige geïntegreerde marketingcampagne is bedoeld om fotografen ertoe te inspireren om de wereld van de fotografie vanuit hun eigen perspectief te verkennen. Het toonaangevende reclamebureau Jung von Matt ontwikkelde het concept, samen met Blast Radius en Brands2Life.

Aan de hand van het werk van verschillende fotografen wil Nikon fotografen op elk niveau inspireren en hen helpen om hun ambities waar te maken en hun vaardigheden verder te ontwikkelen. De eerste fase van de campagne is in heel Europa van start gegaan op maandag 3 november, met een tv-commercial waarin aandacht wordt besteed aan de in Hawaï wonende fotograaf Clark Little, wiens te midden van de woeste branding genomen foto's over de hele wereld voor sensatie zorgen. Later dit jaar wordt de tweede fase gelanceerd. Hierin zal aandacht worden besteed aan de veelbelovende fotograaf Andrius Alexsandravicius.

Wie geïnspireerd is geraakt door de verhalen van Clark en Andrius kan op de bijbehorende digitale hub op de Nikon-website meer ontdekken over de ontwikkeling van deze fotografen en de inspiratie achter de opvallende, in de reclame gebruikte beelden. Daarnaast kunnen bezoekers een minidocumentaire over Clark, opnamen achter de schermen en een interactief interview met hem bekijken.

Het gaat om een volledig geïntegreerde campagne waarbij het creatieve kernconcept achter de campagne is bedacht door het reclamebureau Jung von Matt. Digitale ondersteuning is geleverd door het strategisch digitaal bureau Blast Radius, en het in Londen gevestigde, geïntegreerde communicatiebureau Brands2Life tekende voor de pr en de uitingen in de sociale media.

'Van tieners die nog moeten leren omgaan met Instagram tot professionele D-SLR-gebruikers, fotografen van alle niveaus hebben de ambitie om zich door hun unieke werk van de massa te onderscheiden. Door middel van deze nieuwe campagne willen we deze mensen de weg wijzen naar kwaliteitsfotografie door hen te helpen om de volgende stap te zetten en hun unieke fotografische niche te ontdekken. Deze geïntegreerde marketingcampagne maakt hiertoe gebruik van de enorme schare volgers die originele en inspirerende fotografen over de hele wereld aan zich hebben weten te binden', zegt Yasmin Hartson, reclame- en mediamanager bij Nikon Europe.

'Voor fotografen zijn dit ongelooflijk spannende tijden', aldus Hartson. 'Het is fantastisch om te zien dat zoveel mensen zoveel plezier beleven aan het maken van foto's. Het maakt ons daarbij niet uit of ze dat met hun smartphone of met een camera doen. Zodra ze de volgende stap willen wagen op weg naar kwaliteitsfotografie, staan wij voor hen klaar. Nikon heeft zich tot doel gesteld om ervoor te zorgen dat beeldvormingstechnologie een centrale rol blijft spelen in de fotografie, en dat betekent dat we nog beter ons best moeten doen om het gesprek aan te gaan met fotografen van elk kaliber.' 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken