Ogilvy & Mather maakt nieuwe Rabobank-campagne 'Een aandeel in elkaar'

Ogilvy & Mather maakt nieuwe Rabobank-campagne 'Een aandeel in elkaar'
  • Bureaus
  • 14 nov 2014 @ 16:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieCampagnesCommercialsMarketingReclame

Komende zondag start de nieuwe corporate campagne van Rabobank, onder het motto 'Een aandeel in elkaar'. Deze campagne is het eerste resultaat van de nieuwe samenwerking die de Rabobank dit jaar is aangegaan met reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam.

Net als andere banken begeeft ook Rabobank zich op het persoonlijke vlak. De klant en zijn wensen staan meer dan ooit centraal, zoals een gezin, een eigen bedrijf of een India-reis. Sterker nog: Rabobank positioneert zichzelf als meer dan alleen een financiële ondersteuner. Het persoonlijke komt terug in de pay-off 'Een aandeel in elkaar'.  

Zelf omschrijft Rabobank het als volgt: 'De kern van het bestaan van de coöperatieve bank is de klant. Die klanten met hun oprechte verhalen vormen de basis van de nieuwe campagne. Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen.' 

Heleen Crielaard, manager Communicatie & Corporate Affairs van Rabobank: 'Een ieder kan een aandeel in het leven van een ander hebben. En daarmee een bijdrage leveren aan het realiseren van een droom of ambitie. Dat doen mensen onderling en dat kunnen we als bank versterken.'

In de campagne draait het om de manier waarop de Rabobank de leef- en werkomgeving van haar klanten versterkt. Klanten van de regionale Rabobanken vervullen de hoofdrol. Het gaat het om klanten met een ambitie, waarin anderen hen helpen, en waarin de Rabobank die energie versterkt door mensen te verbinden en toegang te geven tot financiële diensten, kennis en netwerken.

Darre van Dijk, executive creative director van Ogilvy & Mather: 'Rabobank laat met voorbeelden uit hun dagelijkse praktijk en het dagelijkse leven van mensen zien wat ze bedoelen met een aandeel in elkaar. Je ziet wat mensen willen bereiken, hoe mensen een aandeel in elkaars leven hebben en hoe de aanpak van de Rabobank daarin een bescheiden maar essentiële rol speelt.’

Televisie vormt het uithangbord van de Rabobank-campagne. Verdieping van concrete klantvoorbeelden vinden mensen op het online platform Rabobank.com/eenaandeelinelkaar.
Lokale voorbeelden van Rabobank-klanten en regionale banken krijgen hiermee een landelijk podium. Zo wordt een stem gegeven aan al die banken en medewerkers in de regio en hun klanten, die samen de Rabobank vormen.

Op 16 november gaat de campagne van start met een 80” tv-commercial, dat wordt omschreven als een manifest voor ‘Een aandeel in elkaar’. Dit wordt ondersteund met outdoor en (lokale) print campagnes en een centraal online platform waarop de projecten en klantvoorbeelden van de Rabobank een plek krijgen. Eind december volgt de eerste themacampagne, die ‘Een aandeel in elkaar’ verder zal verrijken en bewijzen. Deze en volgende campagnes zullen televisie als meest zichtbare uiting hebben, maar telkens multimediaal, lokaal en landelijk worden uitgerold en geactiveerd.

Vandaag verzorgden Rabobank en Ogilvy een preview van de campagne. Daar sprak Rabobank over 'een intensieve co-creatie met Ogilvy Amsterdam' die zich heeft vertaald in deze nieuwe campagne. Daar werd ook de nieuwe tv-commercial vertoond, die we hier nu ook op MarketingTribune.nl aanbieden.

Credits:

Executive Creative Director: Darre van Dijk
Copywriter: Jurriaan Noij
Art Director: Marco de Jong
Strategy & Account: Ogilvy & Mather Amsterdam
Rabobank: Heleen Crielaard, Stefan Wink, Joop Spijker



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken