PR-netwerk Worldcom Group breidt uit

PR-netwerk Worldcom Group breidt uit
  • Bureaus
  • 17 nov 2014 @ 12:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategiePRCommunicatiePromotieZakelijk

De Worldcom Public Relations Group, het grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus ter wereld, heeft vier nieuwe partnerbureaus verwelkomd. De nieuwe partners zijn gevestigd in de Verenigde Staten, Europa, Afrika en Azië. De bureaus werden officieel verwelkomd tijdens de recente Worldcom Americas Region Meeting in Chicago en de EMEA/Asia Pacific Region Meeting in Dubai.

'Deze bedrijven zijn een afspiegeling van de Worldcom Public Relations Group, ze zijn namelijk divers, deskundig, gefocust en diep verankerd in de respectieve regio’s en sectoren', vertelt Todd Lynch, managing director bij de Worldcom Public Relations Group. 'Juist vanwege deze kenmerken is Worldcom uitgegroeid tot een waardig alternatief voor het traditionele, wereldwijde netwerkmodel van bureaus. Het scala aan mogelijkheden binnen verschillende sectoren en regio’s stelt Worldcom-klanten in staat de dienstverlening, omvang en locatie af te stemmen op hun specifieke behoeften en resultaten zonder de overhead en beperkingen die gepaard gaan met de standaard aanpak van PR-multinationals.'

De nieuwe Worldcom-partners zijn:

  • PFC Africa Communications (Lagos, Nigeria): een relatief jong bureau dat bestaat uit een team van jonge ondernemers en ervaren communicatieprofessionals. Het bureau werkt onder andere in de financiële dienstverlening, sport, technologie en farmacie. 
  • FWD PR (Londen, Engeland): een toonaangevend PR-bureau op het gebied van verzekeringen en financiële dienstverlening. FWD is gevestigd in het hart van het financiële district in Londen. Het bureau is volgens PR Week een van de beste Engelse PR-bureaus. 
  • True Digital Communications (Cleveland, Ohio, Verenigde Staten): gespecialiseerd in digitale marketingstrategieën. Het bureau help klanten met het communiceren door middel van organische en betaalde zoekresultaten, e-mail- en social media-training, digitale public relations en analyses. 
  • Madison Communications (Hong Kong en Shanghai, China): multidisciplinair creatief communicatiebureau, opgericht in 2004, met als kerndisciplines branding, PR, corporate reputatiemanagement, MVO, advertising en social media. 

Theo Snijders, managing consultant bij Wisse Kommunikatie in Arnhem en verantwoordelijk voor de werving van nieuwe partners in de EMEA-regio: 'We krijgen in Afrika nu een behoorlijke dekking en we zullen ons in het komende jaar vooral oriënteren op bureaus in landen als Ghana, Kenia, Senegal en Oeganda, die zich economisch snel ontwikkelen. De nieuwe partner in Groot-Brittannië staat model voor een ander speerpunt in ons recruitment-beleid; namelijk het aantrekken van specialistische bureaus, die een duidelijke meerwaarde hebben voor het bestaande netwerk. We zullen dat soort partners vooral eerst in de West-Europese landen zoeken.'

De Worldcom Public Relations Group, opgericht in 1988, is met 1.900 werknemers bij 140 partners in 111 steden het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke PR-bureaus. In 2013 realiseerde de Worldcom Group een omzet van US$ 343 miljoen bij 3.286 opdrachtgevers. Zo’n 80 bureaus werkten nauw samen aan 90 gezamenlijke accounts.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken