PR-stunt BrandBase met mega-rookworst HEMA

PR-stunt BrandBase met mega-rookworst HEMA
  • Bureaus
  • 17 nov 2014 @ 09:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Virale marketingCampagnesActivatieMerken

HEMA werd afgelopen week voor de zevende maal uitgeroepen tot het Meest Onmisbare Merk van Nederland en organiseerde daarom samen mt activatiebureau BrandBase een opvallende PR-stunt. De winkelketen greep het moment aan om de biologische variant van de even onmisbare HEMA-rookworst in het zonnetje te zetten. BrandBase trok een weiland in en maaide een HEMA-worst ter grootte van 5 hectare in een biologisch akkerland bij Schiphol.

Vertrekkend en aankomend vliegverkeer kan van grote hoogte het Nederlandse icoon zien. HEMA creëert zo een Hollands ‘Hello, Goodbye’-moment: nog één keer zien reizigers wat zij volgens het rapport het meest zullen gaan missen of wat zij bij aankomst eindelijk weer kunnen proeven. De biologische rookworst wordt duurzaam gemaakt, dus dat doet BrandBase ook bij de megarookworst: van het gemaaide gras wordt later papier en mandjes gemaakt. Van de activatie werd een 'making of'-film gemaakt, met de échte boer in de hoofdrol.

Aanvullend ontwikkelde BrandBase een online spel. Op de Facebookpagina van HEMA staat de foto van de megarookworst op een biologische akker. Het spel: raad waar de biologische rookworst in de akker is verstopt. Geef op de foto aan waar jij denkt dat de biologische rookworst is verborgen. Wie het dichtstbij zit krijgt een jaar lang gratis biologische Hema rookworst.

BrandBase maakt haar geïntegreerde campagnes liefst dichtbij de mensen en weet daarmee de aandacht van pers en publiek te krijgen en vast te houden. Het zijn in het oog springende activaties waarbij live communicatie en PR de belangrijkste succesfactoren zijn. Met publieke aandacht én sociale integratie zijn de activaties 'groots en toch heel dicht bij de doelgroep'.

De HEMA-rookworst is sinds 1936 een van de iconen van het retailbedrijf. Nederlanders noemen de worst ‘onmisbaar’, er wordt er dan ook elke drie seconden een verkocht. Deze rookworst is er anno 2014 ook in een biologische variant. Afgelopen donderdag werd HEMA uitgeroepen tot het Meest Onmisbare Merk van Nederland



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken