UM en Exponential: mobiele reclame via Whatsapp
- Bureaus
- 13 nov 2014 @ 09:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OnlineMediabureauMobileOnline advertising
- 13 nov 2014 @ 09:47
- Redactie Bureaus
Exponential Interactive, speler op het gebied van multi-screen oplossingen voor adverteerders heeft in samenwerking met UM voor de Lievelingsbloem campagne van Mooiwatbloemendoen.nl een uiting ontwikkeld waarbij Whatsapp geïntegreerd werd.
Een van de mediadoelstellingen van deze campagne betrof het aantal social shares wat op campagne-niveau ten doel is gesteld. Aangezien Facebook en Twitter qua sharemogelijkheden niet zeer persoonlijk zijn, heeft UM de Whatsapp social share button voorgesteld ten einde het delen van de campagne extra persoonlijk te maken.
Voor creatie is er gebruik gemaakt van de Snackbar van Exponential, die na interactie een micropagina toont. Op deze pagina krijgt de consument, door middel van video, uitleg over de campagne. Na de video kun je direct naar de actie op Facebook of een vriend(in) via Whatsapp attenderen op de actie door middel van een pre set Whatsapp boodschap. “De mogelijkheid om een campagne boodschap te delen is niet nieuw; delen via sms, mail, Twitter etc. bestaat al langer. Via Whatsapp delen was ook voor ons een eerste keer. We zijn er trots op dat we dit voor Mooiwatbloemendoen.nl en UM konden ontwikkelen“, aldus Michiel van Turnhout, Country Manager Nederland.
Exponential Interactive is een wereldwijde leverancier van advertentie intelligentie en digitale media oplossingen voor adverteerders. Het e-X Advertising Intelligence Platform combineert eersteklas gegevens en technologie om merken te helpen hun potentiele klanten te vinden en bereiken door middel van boodschappen via display, video en mobiele kanalen op wereldwijde schaal. De divisies om publiek te betrekken bij een merk bestaan uit Tribal Fusion, Firefly Video, AdoTube en mobiel advertentienetwerk AppSnack. Exponential houdt hoofdkantoor in Emeryville, California en is in Nederland gevestigd in Amsterdam (7 FTE). Exponential biedt bedrijven advertentieoplossingen in 22 landen en bereiken meer dan 450 miljoen unieke bezoekers per maand wereldwijd.
Mooiwatbloemendoen.nl is een initiatief van Bloemenbureau Holland en laat consumenten ervaren dat bloemen volop blijdschap brengen. Op 9 oktober start Bloemenbureau Holland met de campagne Lievelingsbloem. De campagne loopt t/m 9 november 2014. Deze campagne richt zich met name op vrouwen en haar vriendinnen en probeert hen bewust te maken van hun persoonlijke bloemenvoorkeur.
UM werkt onder meer voor ABN AMRO, Coca-Cola, Staatsloterij, BMW Groep, NUON en War Child en maakt als Mediabureau deel uit van IPG Mediabrands. IPG Mediabrands Benelux is de mediaholding waar alle mediabedrijven van IPG in Nederland en België onder vallen; UM, Initiative, BPN, Cadreon, Traffic4U, Spring Creek, Orion, MagnaGlobal en Marketing Sciences.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing