UM Studios brengt wereld Bart Smit tot leven

UM Studios brengt wereld Bart Smit tot leven
  • Bureaus
  • 19 nov 2014 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesCommercialsBranding

Bart Smit is vanaf deze week op televisie te zien met de eerste uiting van haar nieuwe branding-campagne. UM Studios brengt in de nieuwe tv-commercial een mix van live-action en animatie.

In de commercial wordt de kijker meegenomen in de geanimeerde speelgoedwereld van Bart Smit, waarin de karakters maar één doel voor ogen hebben: koste wat het kost de wedstrijd winnen en een plek in het Bart Smit assortiment veroveren. In elke race kan er echter maar één winnen. De karakters die ‘verliezen’ doen dat op een spectaculaire manier. En het winnende speelgoed belandt uiteraard in de handen van een gelukkig kind. De nieuwe pay-off luidt immers: ‘Bart Smit, ’t juiste cadeau, altijd raak!’

Marnix Tellings, creative director van UM Studios: 'Fantastisch hoe we met behulp van animatie Bart Smits wereld van speelgoed vanuit het perspectief van een kind hebben kunnen vormgegeven. Het verhaal draait om de toys die geen makkelijk ‘leven’ hebben voordat ze in de winkel terecht komen. Het liefst had ik er een speelfilm van gemaakt, Pixar style. Tot in de kleinste details hebben we de productie gestuurd. Van het zelf schetsen van karakters en het schrijven van voice-over teksten tot het begeleiden van de hele productie in Nederland en Argentinië.'

De TV-campagne start deze week en loopt door tot eind december.

Credits:

Klant: Bart Smit
Verantwoordelijk bij klant: Lenny Karhof, Lenny Veerman
Creative director: Marnix Tellings
Creatie: Marnix Tellings & Jorn Dost
Account verantwoordelijke: Arthur Herpel
Strategie: Daan van Kuijeren
Sr. portfolio associate: Jasmijn Bouwmeester
AV Consultant: Judith Al
Productie animatie: Peppermellon.tv
Voice-over: Stainless sound
Productie live action: Lukkien 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken