Ed Borsboom lanceert bureau voor merkgroei: BOOM!
- Bureaus
- 17 dec 2014 @ 11:12
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - NieuwkomersMarketing
- 17 dec 2014 @ 11:12
- Redactie Bureaus
Sinds vandaag bestaat er een bureau voor merkgroei. Het dagelijkse bestuur van BOOM! valt onder leiding van Ed Borsboom. Hij was van 2007 tot 2014 mede-eigenaar van het mediabureau Mediaxplain*. Aansluitend is Borsboom vanuit zijn specialisme op het gebied van data-interpretatie, media-analyses en marketinginzichten het bureau voor merkgroei begonnen; BOOM!
Het bureau voor merkgroei is ontstaan vanuit de drijfveer om markteers van advies te voorzien op basis van marketingfeiten en bewijs. Op basis hiervan zijn marketingwetten ontwikkeld en daarmee is merkgroei te versnellen. Dit leverde al schrikbarende conclusies op.
Ed Borsboom: 'Fans, targetting, differentiatie, iedereen streeft hiernaar met de verwachting dat het merk ermee zal groeien. Maar er is geen enkele onderbouwing voor, sterker: het leidt aantoonbaar tot merkerosie. Data en bewijs wijzen juist in tegenovergestelde richting. Voor merkgroei kan je je beter richten op lichte kopers, bereik en opvallendheid.'
BOOM! realiseert merkgroei door marketeers te tonen in welk aspect van hun merk er groeipotentieel schuilgaat. Marketeers haken aan op het hun gewenste niveau op de verticale as bedrijf – marketing – media. Zo vinden zij op basis van bewijs de balans tussen korte termijn sales resultaten en prijsongevoeligheid en winstgroei voor het merk op langere termijn.
BOOM! werkt hiertoe met succesvolle modellen, actuele benchmarks en een eigen marktonderzoeksplatform. Expertise op het punt van campagne-management en het mediavak – van strategie tot ROI en optimalisatie - is eveneens sterk ontwikkeld.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing