Lemz staat met Sweetie in AdAge Creativity 50

Lemz staat met Sweetie in AdAge Creativity 50
  • Bureaus
  • 31 dec 2014 @ 10:16
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaReclame

Het Amerikaanse vakblad AdAge sluit het jaar 2014 af met haar Creativity 50: de ranglijst met 'The Most Creative People of the Year'. Na het internationale Sweetie-succes van Lemz zal het niet verbazen dat ook dit Amsterdamse bureau in de lijst staat.

Behalve boegbeeld Mark Woerde, die de vermelding trots meldde op Facebook, worden ook de strategy en creative directors Chester de Vries, Bram Tervoort en Peter de Lange genoemd. 

'Dutch agency Lemz gained international recognition in the ad industry and beyond for its "Sweetie" project for child rights' group Terre des Hommes, a cyber Grand Prix winner at the Cannes Lions festival this year', schrijft AdAge. 'Founded in 2000, Lemz specializes in creative work that's designed to benefit social good. The idea for "Sweetie" was born when co-founder Mr. Woerde spotted an article about online child exploitation in a Dutch newspaper, and called Terre des Hommes, which was quoted in the piece. He said he hopes the multiple awards for "Sweetie" will inspire other creatives to go down the "pro-social" advertising route.'

Het team van Mark Woerde is in goed gezelschap, want in de AdAge-lijst staan ook celebrity's als muziek-idool Pharrell Williams, rapper Dr. Dre (Beats Electronics) en de filmregisseurs David Fincher en Steve McQueen. 

Bekijk de complete lijst hier: AdAge.com 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken