Pepper viert grote liefde met nieuwe commercial Dawn
- Bureaus
- 24 dec 2014 @ 11:25
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Interview
- 24 dec 2014 @ 11:25
- Redactie Bureaus
Datingplatform Pepper gaat zich herpositioneren. De doelgroep mag iets ouder en het alomvattende thema wordt: de grote liefde. Dat wordt gevierd met een nieuwe campagne: 1 +1= Pepper. Niet de reis maar de bestemming staat centraal; niet de zoektocht, maar het einddoel is essentieel. Pepper maakte de campagne met Dawn als nieuw reclamebureau. MarketingTribune sprak met managing director Joost de Jager van Pepper.
Waarom Dawn?
‘Na 3,5 jaar hebben we afscheid genomen van ons oude reclamebureau omdat we een andere richting op wilden. We hebben met een aantal partijen gesproken en hebben voor Dawn gekozen omdat we het gevoel hadden dat ze ons en onze uitdaging het best begrepen. Het enthousiasme en de drive was overtuigend en ze hebben zich de laatste jaren uitgebreid bewezen, ondermeer dankzij een Gouden Effie. En last but not least, er was een goede klik met de mensen die het werk zouden gaan doen.’
Wat is jullie strategie met Pepper?
‘Pepper is een platform met een sterke visuele focus. Leden maken een collage van hun interesses en hobbies in plaats van antwoorden op heel veel vragen. In één oogopslag krijg je dus een goed beeld van iemand. Daarnaast maken we het heel laagdrempelig om een gesprek te starten doordat er veel aanknopingspunten zijn voor een gesprek. Qua doelgroep willen we iets opschuiven richting de single van midden dertig die open staat voor een serieuze relatie . Pepper heeft op dit moment nog een iets te jong en hip imago. Wij willen er zijn voor een brede doelgroep. In de communicatie is er, net als bij de concurrenten, in het verleden veel nadruk gelegd op hoe leuk het is om te daten, het proces en rationele . Wij richten ons op het resultaat en dat willen we meer uitdragen. Daarnaast gaat het om liefde en dat willen we meer laten zien. Onze concurrenten claimen de beste functionaliteiten te hebben (grootste databases, slimste algoritmen, meest gebruikelijke website). Ons doel is de grote liefde en dat vieren we met deze campagne: 1+1=Pepper. Dus niet de reis maar de bestemming stat centraal; niet de zoektocht, maar het einddoel is essentieel. We hebben het hele User Experience Design geëvalueerd. Onderzoek en input van onze leden hebben een grote rol gespeeld in de optimalisatie van UX en achterkant. De single kan nu veel eenvoudiger een profiel aanmaken. Daarnaast is de ervaring op ons platform sterk verbeterd, onder meer door het gebruik van de single Page Application. Tot slot zijn we ook trots op het nieuwe design: hedendaags en authentiek. Net zoals wij onze leden zien.’
Wat is het creatieve voorstel/idee voor Pepper en waarom dat?
‘De uitkomst is meer dan de som der delen, zo werkt een kloppende relatie. Twee energieën die zich mateloos tot elkaar voelen aangetrokken en samen versmelten tot een nieuwe. Dit gevoel is verbeeld in een splitscreen waarin twee afzonderlijke dingen één worden en versmelten tot een nieuwe. Dat is het idee voor deze sterk op het gevoel en de emotie gestuurde aanpak.’
Wat is de mediamix? Hoe lang gaat de commercial lopen?
‘We hebben verschillende TVC’s laten maken in de lijn van de nieuwe strategie waarmee we een groot deel van 2015 vooruit kunnen. We zullen vanaf Tweede Kerstdag - start hoogseizoen online dating - op zowel TV (RTL zenders) als radio aanwezig zijn. Daarnaast zijn we ook zichtbaar in sommige dagbladen en in week 2 met een landelijke Abri campagne. Uiteraard speelt online marketing een hele belangrijke rol voor ons en ook daar zullen we uitgebreid zichtbaar zijn met onze nieuw campagne.’
Wanneer zijn jullie blij? Met welke resultaten?
‘Wij zijn blij als we meer singles dan vorig jaar aan elkaar te kunnen matchen. Dat is namelijk de beste reclame voor ons. We zijn ambitieus en denken met de nieuwe site en nieuwe campagne een groei van 30% ten opzichte van vorig jaar te kunnen realiseren.’
Credits
Klant: Pepper | bureau: Dawn | productie: Hazazah (Bram Schouw)
www.pepper.nl
www.dawn.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing