Reclame-verhuizer in nieuwe campagne KPN Zakelijk

Reclame-verhuizer in nieuwe campagne KPN Zakelijk
  • Bureaus
  • 1 dec 2014 @ 10:14
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingReclameMerkenCampagnesCommercials

Kees Koenders is mede-eigenaar van het verhuisbedrijf Coulance, het vaste verhuisbedrijf van meerdere Amsterdamse reclamebureaus. Een van zijn klanten is Ogilvy & Mather, dat in hem het perfecte verhaal zagen voor een nieuwe 4G-campagne voor KPN Zakelijk. Een mooie, persoonlijke commercial.

Al bijna 50 jaar zit Kees Koenders in het transport- en verhuisbedrijf dat zijn vader in 1944 oprichtte. Door de jaren heen heeft hij de tijden compleet zien veranderen. En de zaken ook. In zijn loods prijkt nog een oude verhuiskoets. Alleen de paarden ontbreken. Ook hangt de gang vol met zwart-wit foto’s van het bedrijf door de jaren heen.

Kees vertelt er prachtig over in de mini-docu die Ogilvy & Mather over hem maakte. Ook zijn 94-jarige vader die het bedrijf oprichtte is aan het woord. Over hoe het vroeger allemaal ging en hoe het nu gaat. 'Als je niet verandert blijf je stilstaan, en als je stilstaat schiet je niet op.' Deze Cruyffiaanse wijsheid van Kees Koenders is meteen het idee achter de campagne voor KPN: 'Zaken veranderen.' Maar hoe zouden zaken veranderen wanneer je optimaal gebruik maakt van 4G?

Op Kpn.com/4gverandertdezaak krijgt Kees hiervoor een aantal passende suggesties. Met dit verhaal wil KPN alle MKB-ondernemers in Nederland inspireren om na te denken over de toekomst van hun bedrijf. En de rol die 4G van KPN daarin kan spelen. De campagne wordt aangejaagd via eDM, bannering en social.

Credits:

Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
CCO: Darre van Dijk
Creative Director: Henk Nieuwenhuis
Concept: Jesse Ridder & Jurriaan van Bokhoven
Video: Juriaan van Berkel, Mees Ubachs, Lars Hidding, Colin Tossijn
Strategie: Johan Karper
Account: Esther de Kok
Sound: Post Office
Klant: Jan Jaap Loef, Marc Haseth 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken