Bolletje promoot boerenbeschuit met Ans... Hans Klok
- Bureaus
- 12 jan 2015 @ 11:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsFoodActivatieReclame
- 12 jan 2015 @ 11:26
- Redactie Bureaus
In een ‘verborgen camera’-actie van Bolletje heeft Hans Klok supermarktbezoekers verrast door als caissière Ans Klok rollen ‘Echte Beschuit’ om te toveren tot één van de andere ontbijtproducten van de beschuitbakker. De opnames met de verborgen camera waren zo succesvol dat op basis hiervan door reclamebureau Etcetera ook een nieuwe tv-commercial is gemaakt.
De ‘verborgen camera’-actie maakt onderdeel uit van een nieuwe campagne van het Twentse bakkersbedrijf, waarin het dit jaar de aandacht wil vestigen op andere producten uit haar ontbijtassortiment. De commercial met Hans Klok is vanavond voor het eerst te zien op televisie.
Nederlanders consumeren jaarlijks voor zo’n 43 miljoen euro aan beschuit in allerlei varianten. Dat zijn ongeveer 60 miljoen rollen beschuit. De ‘Echte Beschuit’ is hierbij de absolute favoriet. Bolletje wil in haar nieuwe campagne, ‘Bolletje, meer dan alleen echte beschuit’, consumenten bewust maken van de alternatieven die er zijn voor de traditionele beschuit.
Elbert Ricken, manager va Bolletje: 'Consumenten denken bij Bolletje vaak meteen aan ons ‘Echte Beschuit’. We hebben gemerkt dat het lastig is om duidelijk te maken dat wij nog veel meer ontbijtproducten maken. Je zou kunnen stellen dat de populariteit van het ‘Echte Beschuit’ de rest van ons assortiment overschaduwt. Wij vonden het tijd om daar iets aan te doen.'
In de nieuwe campagne verschuiven Bolletje en reclamebureau Etcetera letterlijk en figuurlijk de spotlight van het ‘Echte Beschuit’ naar de andere ontbijtproducten. Ricken: 'Daarmee zetten we de afzonderlijke productproposities in het zonnetje en de traditionele beschuit in de schaduw. Tenminste dat lijkt zo, want we maken in de nieuwe campagne natuurlijk ook gewoon reclame voor beschuit.'
Op dit moment werkt Bolletje binnen de ‘Meer dan alleen echte beschuit’-campagne aan meer ‘verborgen camera’-acties om consumenten op een ludieke manier te verrassen met een alternatief voor de traditionele beschuit. Bolletje sluit niet uit dat ook andere BN’ers dit jaar hun opwachting zullen maken in een van de acties die vallen binnen de nieuwe campagne.
Beelden van de ‘verborgen camera’-actie met Ans Klok zijn hieronder te bekijken.
Credits:
Bureau: Etcetera
Verantwoordelijk vanuit Bolletje: Elbert Ricken, Sándor van Mil
Creatie: Wouter Voges, Maarten Remmers en Ben Imhoff (CD)
Strategie: Olaf Arkauer, Paul van Kuilenburg
Account: Danny van de Wetering, Charon Boumann
Social PR: Peter Drent, Mark de Leeuw
RTV: Marieke Prette
Regisseur: Coen Stroeve
Productiemaatschappij: B&I
Producer: Jelani Isaacs
Editor: Jelmar Hoekstra
Postproductie: The Ambassadors
Geluid: Earforce
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- beschuit
- boerenbeschuit
- Bolletje
- magician
- caissiere
- toveren
- campagne
- Ans Klok
- humor
- reclame
- kassa
- commercial
- Hans Klok
- supermarkt
- activatie
- verborgen camera
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing