Branding a Better World maakt commercial Weleda

Branding a Better World maakt commercial Weleda
  • Bureaus
  • 28 jan 2015 @ 10:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenReclame

'We beloven geen wonderen. We geven ze door. Sinds 1921.' Zo luidt het motto in de commercial voor de nieuwe huidverzorgingslijn Evening Primrose van Weleda. Creatief bureau Branding a Better World ontwikkelde de campagne, die daarmee naadloos aansluit op de missie van Weleda om de gift van de natuur door te geven aan de mens.

Weleda gelooft sterk in de geneeskrachtige en verzorgende werking van de natuur voor de mens. 'Het vertrouwen in natuurlijke producten en duurzaamheid wint steeds meer terrein. Daarom willen we met deze campagne de toegankelijkheid van natuurlijke verzorgingsproducten vergroten en duidelijk laten zien waar Weleda écht voor staat', aldus Maaike Stufkens, marketing manager Weleda Benelux.

De natuur weet het beste wat goed voor ons is. Weleda’s missie is deze gift van de natuur via hun producten door te geven aan de mens. Branding a Better World, dat in 2014 Weleda als klant binnenhaalde, ontwikkelde vanuit die gedachte de campagne ‘We beloven geen wonderen. We geven ze door.’

Stufkens: 'In de commercial vertellen we de 'wonderlijke' toepassing van de Evening Primrose (teunisbloem) op de verzorging van de ouder wordende huid.' Na dit startschot zullen dit jaar meer initiatieven en introducties van Weleda volgen.

Weleda produceert 100% natuurlijke verzorgingsproducten van hoge kwaliteit, die in harmonie zijn met mens en natuur. Dat betekent dat duurzaamheid, fair trade, transparantie, verantwoording en participatie in teelt- en soortbeschermingsprojecten vanzelfsprekend is. De ingrediënten voor de producten zijn zoveel mogelijk afkomstig uit de biologische of biologisch-dynamische landbouw of uit ecologisch gecertificeerde natuurgebieden.

Branding a Better World maakt duurzame communicatie voor duurzame merken. De naam is meteen de missie van het bureau. Alle campagnes en communicatieconcepten die ze maken, moeten bijdragen aan een betere wereld.

Lees ook het interview van MarketingTribune met Branding a Better World. 

Credits

Creatie: Elif Algu, Anilda da Cruz en Anneke van de Watering
Strategie: Elif Algu
Account: Jorien Serraris
Productie: Postoffice 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken