ING en TBWA starten internationale campagne op Schiphol: 'World, here I come!'
- Bureaus
- 9 jan 2015 @ 12:59
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkStrategieCampagnesMerkenOutdoor
- 9 jan 2015 @ 12:59
- Redactie Bureaus
ING start vandaag een internationale reclamecampagne op Schiphol. Met deze campagne wil de Nederlandse bank zijn nieuwe wereldwijde positionering onderstrepen die is ingezet sinds de introductie van de Think Forward-strategie in maart 2014. De campagne is ontwikkeld door United States of Fans/TBWA.
ING Groep vindt dat bankieren mensen en organisaties in staat moet stellen dat te doen waar zij goed in zijn, en dat zij hun eigen visie – hoe bescheiden of groots die ook is – op een betere toekomst kunnen realiseren.
Nanne Bos, hoofd Global Brand Management van ING Groep: 'Met deze campagne willen we de doelstelling van ING om mensen in staat te stellen om zowel zakelijk als privé steeds voorop te blijven lopen, realistisch weergeven. "World, here I come" gaat over vertrouwen, over het bereiken van doelen, hoe groot of klein dan ook. Er is geen betere plek om hieraan uitdrukking te geven dan op Schiphol, een plek waar miljoenen mensen op weg zijn naar hun volgende bestemming, om hun doel te bereiken.'
Net zoals er vele verschillende bestemmingen zijn waar men vanaf Schiphol naar toe kan vliegen, zijn er vele verschillende mensen met verschillende doelen in hun leven, zowel zakelijk als privé. ING is er om te ondersteunen. Daarom zullen er diverse variaties zijn op het thema, van "Mum's cooking, here I come" tot "Uncharted territory, here I come". Deze boodschappen zullen op Schiphol te zien zijn op alle luchtbruggen.
Samenwerking met Schiphol
ING en Schiphol zijn beide internationaal georiënteerde bedrijven: ING heeft ruim 30 miljoen klanten in meer dan 40 landen, terwijl er in 2014 een recordaantal van zo’n 55 miljoen passagiers via Schiphol van en naar meer dan 300 bestemmingen zijn gevlogen. Dit maakt Schiphol, de op vier na drukste luchthaven van Europa gemeten naar aantal passagiers, de springplank naar de wereld voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.
“We zijn enorm blij met ING als nieuwe partner”, vertelt Gary Mey, sales director Schiphol Media. “ING en Schiphol staan voor dezelfde waarden. Het gaat niet alleen om het exclusieve recht op reclame op de 93 luchtbruggen en bij de 25 gatehouses – onze samenwerking is uniek vanwege de gezamenlijke aanpak om diensten voor passagiers en consumenten te ontwikkelen.”
Steden in één klik
Als onderdeel van de campagne zullen er naast de luchtbruggen verspreid over de luchthaven verschillende advertenties en reclameactiviteiten te zien zijn waar de passagiers tijdens hun reis iets aan hebben. Zo introduceert ING ‘steden in één klik’. Het gaat hier om speciaal gemaakte afbeeldingen met hoge resolutie waarop tips staan over wat er te doen of te zien is in New York, Tokio, Hongkong, Londen, Parijs, Milaan, Sjanghai, Frankfurt, Istanboel of Madrid. De illustraties zijn getekend door tien lokale kunstenaars uit elk van de tien landen. ING werkte samen met Lonely Planet aan deze informatie, zodat op iedere afbeelding de laatste wetenswaardigheden en tips voor uitjes staan. Reizigers kunnen een foto nemen van deze afbeeldingen met hun camera of smartphone. Door in te zoomen kunnen ze de verschillende tips in meer detail bekijken.
Op een vergelijkbare manier gaat ING belangrijke bedrijfsinformatie verstrekken in de Privium-lounge, een plek waar frequente en/of zakelijke reizigers kunnen werken of relaxen.
Volledig opgeladen klaar voor vertrek
Verspreid over de luchthaven komen door ING ingerichte zitplekken met verschillende oplaadpunten en usb-aansluitingen. Voor vertrek kunnen reizigers daar hun apparaten opladen of op een van de werkplekken nog snel hun werk afronden.
Mensen vinden het leuk om een update te posten op sociale media, vooral als ze op reis zijn. ING biedt reizigers op Schiphol de mogelijkheid om een selfie te maken met een persoonlijke achtergrond, de zogenoemde ‘selfie billboard’. Ook kan daarvoor gebruik gemaakt worden van de permanente raamstickers die te vinden zijn bij de gates.
Deze campagne is ontwikkeld door het in Amsterdam gevestigde bureau United States of Fans/TBWA en zal met ingang van 9 januari gedurende een looptijd van twee jaar geleidelijk worden uitgerold.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- reclamecampagne
- merk
- internationaal
- ING
- marketing
- vliegveld
- TBWA
- outdoor
- branding
- Schiphol
- United States of Fans/TBWA
- positionering
- campagne
- bureau
- World Here I Come
- strategie
- Think Forward
- bank
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing