Nieuwe commercial Canday verlegt koers Manutan

Nieuwe commercial Canday verlegt koers Manutan
  • Bureaus
  • 15 jan 2015 @ 13:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCampagnesCommercialsMerken

Vanaf zondag 18 januari is Manutan weer te zien op de Nederlandse televisie. Na de opvallende commercials met de typetjes van Jeroen van Koningsbrugge, waarin vooral de naamsverandering werd gecommuniceerd, ligt de focus nu op het gemak van bestellen en de grootte van het assortiment. De campagne is weer ontwikkeld door reclamebureau Canday.

Nu de beoogde naamsbekendheid door de vorige campagne ruimschoots is gehaald, spreekt Manutan in deze commercial vooral de facilitair manager aan. De hoofdrol is dan ook voor Frank, de facilitair manager. Frank loopt met catalogus en tablet door het bedrijfspand en regelt voor iedere medewerker precies wat hij of zij nodig heeft. Snel, gemakkelijk en goede kwaliteit.

Arie van Dusseldorp, Maketing Director Benelux van Manutan: 'Inkopers en facilitair managers weten zelf het beste wat ze nodig hebben om het werk makkelijker, veiliger en leuker te maken. Wat je wilt, is een one-stop-shop waar je snel en gemakkelijk kunt bestellen. En Manutan biedt maar liefst 40.000 producten. Niet alleen voor kantoor, maar ook voor magazijn, industrie en werkplaats.'

De aankomende twee weken is de commercial regelmatig te zien. In maart en juni volgen opnieuw tv-commercials.

Naast de commercial wil Manutan ook in de praktijk het gemak voor inkopers en facilitair managers merkbaar vergroten. Zo is er flink geïnvesteerd in een nieuwe webshop met chatmogelijkheden en apps. Van Dusseldorp: 'We doen veel meer. Zo delen we via de media bijvoorbeeld onze kennis over ergonomie, inkopen, het voorkomen van bedrijfsongevallen en het juist inrichten van een magazijn. Bovendien hebben we een platform om geld te besparen op inkoop: Slimmerinkopen.nl.'

De campagne wordt online ondersteund met een uitgebreide online display- en retargeting campagne. Evident PR support de campagne door de praktische voordelen voor facilitair managers in landelijke (vak)media te brengen middels persberichten, whitepapers en cases.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken