Veel kritiek op reclamecampagne McDonald's
- Bureaus
- 14 jan 2015 @ 09:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsSocial mediaReclame
- 14 jan 2015 @ 09:37
- Redactie Bureaus
Er is veel kritiek op de nieuwe reclamecampagne van McDonald's in de VS. In een commercial van de fastfoodketen is een reeks McDonald's-borden te zien, met daaronder teksten die verwijzen naar nationale rampen.
De teksten zoals 'We remember 9/11' en 'Boston strong' en 'Thank you veterans' zijn te lezen onder de grote gele M langs Amerikaanse wegen. De commercial van een minuut toont ze om beurten, begeleid door een blijmoedig liedje.
Op Twitter klinkt veel kritiek op de campagne, vooral vanwege de timing: de campagne startte namelijk afgelopen weekend, korte tijd na de aanslag op het Franse blad Charlie Hebdo. Nadat de reclame afgelopen weekend in de VS voor het eerst te zien was tijdens een reclameblok in de uitreiking van de Golden Globes stroomden de reacties op sociale media binnen.
De uiting is onderdeel van een nieuwe campagne waarin McDonald's het woord 'loving' in het bekende adagium 'I'm Lovin' It' wil benadrukken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- commercial
- rampen
- VS
- 9/11
- aanslagen
- I'm lovin' it
- kritiek
- Bostom
- fastfood
- reclame
- veterans
- loving
- McDonald's
- campagne
- social media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing