Veel kritiek op reclamecampagne McDonald's

Veel kritiek op reclamecampagne McDonald's
  • Bureaus
  • 14 jan 2015 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsSocial mediaReclame

Er is veel kritiek op de nieuwe reclamecampagne van McDonald's in de VS. In een commercial van de fastfoodketen is een reeks McDonald's-borden te zien, met daaronder teksten die verwijzen naar nationale rampen.

De teksten zoals 'We remember 9/11' en 'Boston strong' en 'Thank you veterans' zijn te lezen onder de grote gele M langs Amerikaanse wegen. De commercial van een minuut toont ze om beurten, begeleid door een blijmoedig liedje. 

Op Twitter klinkt veel kritiek op de campagne, vooral vanwege de timing: de campagne startte namelijk afgelopen weekend, korte tijd na de aanslag op het Franse blad Charlie Hebdo. Nadat de reclame afgelopen weekend in de VS voor het eerst te zien was tijdens een reclameblok in de uitreiking van de Golden Globes stroomden de reacties op sociale media binnen.

De uiting is onderdeel van een nieuwe campagne waarin McDonald's het woord 'loving' in het bekende adagium 'I'm Lovin' It' wil benadrukken. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken