Denkfabriek luidt feestjaar Emma Kinderziekenhuis in met André Kuipers en Spiderman

Denkfabriek luidt feestjaar Emma Kinderziekenhuis in met André Kuipers en Spiderman
  • Bureaus
  • 5 feb 2015 @ 12:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZiekenhuisEvenementActivatieMarketingStorytelling

Het Emma Kinderziekenhuis van het AMC luidde afgelopen week zijn jubileumjaar in met een bijzonder evenement, georganiseerd door De Denkfabriek. Dit nieuwe conceptbureau verzorgde concept, visualisering, productie en uitvoering van een spectaculaire gebeurtenis met astronaut André Kuipers ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van 'Emma'.

Emma-ambassadeur André Kuipers las een speciaal voor de gelegenheid geschreven kinderverhaal van De Denkfabriek voor aan patiëntjes van het ziekenhuis. Alle gebeurtenissen in het verhaal vonden tegelijkertijd in werkelijkheid plaats en dit resulteerde onder meer in Spidermannen die op de achtste verdieping voor de ramen verschenen en die uiteindelijk op het dak van het AMC een enorme ballon opbliezen met daarop het nieuwe feestlogo dat De Denkfabriek ontwierp voor het jarige Emma Kinderziekenhuis. De bijbehorende slogan luidt: 'EMMA! voor het leven'.

Het Emma leverde als academisch kinderziekenhuis in anderhalve eeuw de meest complete zorg aan ruim 1,5 miljoen zieke kinderen en het blijft deze zorg met behulp van wetenschappelijk onderzoek en nieuwe technologieën voortdurend verder verbeteren. Het Emma Kinderziekenhuis speelt dan ook een voortrekkersrol in Europa op veel expertisegebieden, zoals bijvoorbeeld zeldzame stofwisselingsziekten en neonatologie. Om deze laatste afdeling up-to-date te brengen gaat het kinderziekenhuis dit jaar bij sponsoren en andere externe investeerders op zoek naar een aanvullende financiële injectie van 5 miljoen euro.

De Denkfabriek ('ideeën in uitvoering') is een splinternieuw concept- en ideeënbureau van IJsbrand van Veelen en Jeroen Roodnat. IJsbrand van Veelen werkte eerder als regisseur en programmamaker bij de VPRO voor programma’s als Noorderlicht, De Beagle, Tegenlicht en Het Snelle Geld. Hij schrijft daarnaast over kunst en cultuur. Jeroen Roodnat heeft een verleden als onder meer concept- en programmaontwikkelaar voor CCCP, Talpa, De Beeldbrigade en BNN.

Fotocredit: Dick Jonkers  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken