Herman den Blijker boegbeeld HAK in 'Bonen erbij'-campagne

Herman den Blijker boegbeeld HAK in 'Bonen erbij'-campagne
  • Bureaus
  • 19 feb 2015 @ 15:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenReclameFood

Soepen, pasta’s, wokgerechten en salades. Alles wordt lekkerder met bonen erbij van HAK. Dat is de boodschap van de nieuwe HAK-campagne die deze week van start is gegaan, met in de hoofdrol topkok Herman den Blijker. De campagne komt uit de braadpan van reclamebureau Etcetera.

Den Blijker laat in diverse tv-commercials zien hoe de nieuwe bonenmixen van HAK alle gerechten op het Hollandse weekmenu lekkerder, rijker en veelzijdiger kunnen maken. Van Italiaanse pasta’s en Aziatische wokgerechten tot de echte Hollandse groentesoep.

'In onze nieuwe commercials breken we letterlijk in op het weekmenu van Nederland', zegt marketingdirecteur Nicole Freid van HAK. 'Op deze manier willen we laten zien dat je elke doordeweekse maaltijd met bonen kunt verrijken. Voor deze gerechten, die mensen wekelijks eten, hebben wij een herkenbare wereld van die keukens opgeroepen en laten we zien hoe je op die keukens kunt aansluiten met bonen.'

Dick van der Lecq, directeur bij Etcetera: 'We blijven trouw aan onze strategie om een heldenproduct van HAK steeds weer aan een bekende “Hollandse held” te koppelen. Na Ronald Koeman voor rode kool en Ilse DeLange voor appelmoes hebben we in Herman Den Blijker een oer-Hollandse en nuchtere topchef gevonden met autoriteit op het gebied van lekker en puur eten. Hij zal ook buiten de reclameblokken demonstreren dat veel gerechten en keukens lekkerder worden met de bonen erbij van HAK.'

HAK, als marktleider bekend van zijn bonen, claimt dat bonen 'weer helemaal terug zijn van weggeweest'. Toch vinden Nederlandse huishoudens het lastig om vaker bonen op het menu te zetten. Het wordt nog vooral op een eenzijdige en traditionele manier gegeten. Freid: 'Met deze campagne willen we consumenten inspireren om een bestaand gerecht op een andere manier te eten met bonen erbij. Bonen zijn naast lekker en veelzijdig, voedingskundig gezien namelijk één van de beste producten uit de natuur.'

Credits

Klant: HAK B.V. – Nicole Freid, Amy Rietmeijer
Bureau: ETCETERA
Creatie: Maarten Remmers, Wouter Voges
Account: André Koster, Sabien Smit, Irene Harte
Strategie: Olaf Arkauer
RTV: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Rogier van der Ploeg
Producer: Emelie van Wensen
Postproductie: The Ambassadors
Geluid: Earforce 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken