Kingsday en Bloemenbureau zetten drone in voor Valentijn
- Bureaus
- 10 feb 2015 @ 10:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Virale marketingCreatieInspiratieCampagnesMediastrategie
- 10 feb 2015 @ 10:48
- Redactie Bureaus
Hoe verspreid je liefde anno 2015? Met een drone natuurlijk! In hun nieuwe Valentijnscampagne introduceren Bloemenbureau Holland en reclamebureau Kingsday de zogenaamde 'cupidrone', die stiekem mensen verrast met een rode roos.
Mooiwatbloemendoen.nl is het consumentenmerk van Bloemenbureau Holland, verantwoordelijk voor de promotie van bloemen in de landen om ons heen. De film over Cupidrone is afgelopen week al op YouTube gezet en zal worden uitgebracht in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Deze eigentijdse Cupido vliegt boven de straten van Verona, op zoek naar verliefde stelletjes en eenzame zielen. Zodra #cupidrone een doelwit in het vizier heeft, laat hij een rode roos bij ze in de buurt vallen. Dan blijkt dat het eeuwenoude symbool van de liefde – de rode roos – ook in 2015 nog niets van zijn magie heeft verloren. #cupidrone bewijst dat bloemen nog altijd een wonderlijk effect hebben op mensen.
'Dit jaar wilden we voor Valentijnsdag een nieuwe manier vinden om liefde te verspreiden', zegt Bram de Rooij, creative director bij Kingsday. 'Daarvoor gingen we naar Verona, de stad van Romeo en Julia en één van 's werelds meest romantische steden. Met #cupidrone. Mooi om te zien dat technieken totaal kunnen veranderen, maar dat het effect van bloemen hetzelfde is gebleven.'
Vorig jaar verspreidde Kingsday een boodschap van liefde en geluk in Parijs, met 1500 rode alarmkastjes. In Case of Love at First Sight hielp Parijzenaren in noodgevallen aan een roos. Die campagne werd onlangs tiende bij de verkiezing door Adweek van Beste Buitenreclamecampagnes van 2014. Dit jaar gaat het nog een stap verder door met de nieuwste technologie rozen uit te delen in Verona, de stad van het beroemdste liefdeskoppel ter wereld, Romeo en Julia. Julia’s balkonnetje komt zelfs even voorbij in de film.
Om een intieme film te krijgen die toch groots aanvoelt, werkte Kingsday nauw samen met regisseur Edwin Nikkels. In de campagne zien we echte inwoners van Verona spontaan op de bloemen reageren. Werken met toevallige passanten in plaats van acteurs is een benadering die Kingsday al eerder hanteerde voor de campagne The Flower Effect, vorig jaar voor dezelfde klant. Die online film is inmiddels al bijna twee miljoen keer bekeken.
Credits
Klant: Bloemenbureau Holland
Bureau: Kingsday
Productiemaatschappij: Back2Back
Regisseur: Edwin Nikkels
Producer: Daan Starrenburg
Mediabureau: Universal Media
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- liefde
- Valentijnsdag
- Kingsday
- roos
- bloem
- viral
- bloemen
- Bloemenbureau Holland
- campagne
- Cupidrone
- rone
- Valentijn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing