AutoRAI kiest voor Weber Shandwick

AutoRAI kiest voor Weber Shandwick
  • Bureaus
  • 17 mrt 2015 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRPromotieEvenementPitches

Amsterdam RAI heeft PR- en communicatiebureau Weber Shandwick gekozen om te ondersteunen bij de campagne van de AutoRAI 2015. Aan de keuze ging een pitch tussen drie PR-bureaus vooraf.

De AutoRAI vindt dit jaar voor de 59e keer plaats in de RAI, van 17 tot en met 26 april. Het thema voor de campagne van dit jaar is ‘Discover your Drive’. Weber Shandwick zal, in lijn met dit thema, voorafgaand aan de beurs een vernieuwende, digitale activatie uitrollen. Het bureau is daarbij verantwoordelijk voor zowel het creatieve concept en de volledige productie alsook de PR- en publiciteitsaanpak eromheen.

Bezoekers van de AutoRAI worden dit jaar uitgenodigd om hun meest ultieme auto te ontdekken. In lijn met het thema lanceert de autobeurs een online tool, bedacht en ontwikkeld door Weber Shandwick, waarmee de bezoeker in staat wordt gesteld dit te doen. Amsterdam RAI koos, in samenwerking met de werkgroep bestaande uit marcom-verantwoordelijken bij auto-importeurs, het concept als het winnende idee van de pitch.

Rikkert Graat, Sr. Marketing Communicatie Manager Automotive bij Amsterdam RAI: 'Weber Shandwick presenteerde een idee waarmee wij op een vernieuwende en interactieve manier het publiek kunnen bereiken en betrekken bij de AutoRAI 2015 waar innovatie en beleving een belangrijke rol spelen. We kijken ernaar uit de activatie samen met Weber Shandwick succesvol uit te rollen.'

AutoRAI, het grootste auto-evenement van Nederland, toont autonieuws en biedt veel autobeleving. Het evenement wordt georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging. De 2015-editie van AutoRAI is de 59ste en wordt gehouden van 17 tot en met 26 april 2015 in de RAI. Op 16 april is de persdag, officiële opening, Fleetownersdag en ‘s avonds de Exclusive Preview.

Weber Shandwick is één van ‘s werelds meest toonaangevende adviesbureaus voor public relations, public affairs en communicatiemanagement. Weber Shandwick heeft wereldwijd meer dan 81 kantoren in 40 landen en daarbij een netwerk van partners waarmee het totale netwerk verder wordt uitgebreid naar meer dan 121 kantoren in 81 landen. Het Nederlandse hoofdkantoor van Weber Shandwick is gevestigd in Den Haag en verdeeld over gespecialiseerde teams voor Corporate Communicatie, Consumer Marketing, Digital en Public Affairs.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken