Campina promoot gezonde voeding met Epke Zonderland

Campina promoot gezonde voeding met Epke Zonderland
  • Bureaus
  • 17 mrt 2015 @ 12:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsSportMerken

Campina zet in op sport en gezonde voeding. In de nieuwe campagne ‘Sterk met Campina’ moedigt de zuivelfabrikant samen met Olympisch kampioen Epke Zonderland sportend Nederland aan om gezond te leven. De campagne van TBWA\Neboko start vandaag, vlak voordat het buitensportseizoen begint.

Maar liefst 9 miljoen Nederlanders sporten minimaal één keer per week, zo rapporteert Campina de learnings die vooraf gingen aan de nieuwe campagne. Niet alleen omdat het gezond is, maar vooral ook omdat we het leuk vinden. Uit onderzoek blijkt dat 81% het ‘goede gevoel’ na afloop het allerleukste vindt aan sporten. 

De meest favoriete sporten in Nederland zijn wandelen, fietsen en fitness. We sporten het liefst aan het begin van de avond, één uur lang en we vinden daarbij gezelligheid belangrijker dan winnen. Ook voeding speelt bij het sporten een belangrijke rol. Als snack direct na het sporten zijn fruit en zuivel favoriet, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder 1.000 respondenten.

Carola Boer, Marketing Directeur FrieslandCampina Nederland: 'In onze nieuwe campagne "Sterk met Campina" brengen we beweging en goede voeding samen. Zuivel bevat belangrijke voedingsstoffen waardoor het prima past in een gezond eetpatroon. Melk bijvoorbeeld levert proteïne, calcium en vitaminen B2 en B12 die je spieren en botten goed kunnen gebruiken. En dit geldt niet alleen voor de fanatiekelingen onder ons maar juist voor iedereen. Samen met Epke Zonderland als ambassadeur willen we het verhaal over de kracht van zuivel delen met heel Nederland.'

Marianne Herweijer, client service director TBWA\Neboko: 'Deze opdracht is voor TBWA een schoolvoorbeeld geweest voor de effectieve werking van Disruption, breken met alle conventies en groei realiseren met een nieuw commercieel idee. "Sterk met Campina" wordt gebouwd in een nieuw en zeer populair domein: sportend Nederland. Het heeft geresulteerd veel commerciële en creatieve potentie.'

Ook voor een topsporter als Epke Zonderland is gebalanceerde voeding ontzettend belangrijk en zuivel past daar heel goed in. 'De juiste voedingstoffen afkomstig uit gezonde basisvoeding zoals groente, fruit en zuivel zijn essentieel voor een goede prestatie en een sterk, gezond lichaam', meldt Zonderland in een persbericht van Campina. 'Vlak na een training neem ik bijvoorbeeld graag yoghurt. Een product vol met proteïne dat bijdraagt aan het herstel van mijn spieren.'

Deze campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, start op 17 maart en zal zichtbaar zijn op televisie, online, in printmedia en in de supermarkten. 

Credits

Opdrachtgever: Koninklijke FrieslandCampina.
Marketing: Maurice Willemsen, Carien de Bas, Carola Boer, Thomas Gribnau
Bureau: TBWA\Neboko
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Jeroen Annokkee
Muziek: Merlijn Snitker



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken