Gerlach Cerfontaine voorzitter van SAN-jury

Gerlach Cerfontaine voorzitter van SAN-jury
  • Bureaus
  • 12 mrt 2015 @ 13:41
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameAwardMarketingCampagnes

Voormalig Schiphol-topman Gerlach Cerfontaine is voorzitter van de zogenoemde 'ABC-jury' van Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN). Deze vakjury kiest de adverteerder en het bureau van het jaar en deelt ook de Consistent Accent uit. SAN heeft de complete jury bekendgemaakt.

De Stichting Adverteerdersjury Nederland spreekt van een 'sterke delegatie vakgenoten' die plaatsnemen in de ABC jury voor de 'Groot Accenten' van 2014: Adverteerder van het Jaar (A), Bureau van het Jaar (B) en Consistent Accent (C).

Onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter Prof. Gerlach Cerfontaine nemen de volgende personen plaats in de ABC Jury:

  • BvA-bestuur: Wil Giezenaar (Pon/Audi) en Mireille Spapens (Deloitte)
  • SAN-bestuur: Jeroen Hubert (IKEA), Alex Phaff (Gamma) en Florien Vaessen (ABN AMRO)
  • Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Rik Riezebos (EURIB)
  • Media: Roderick Mirande, Astrid Prummel en Luuk Ros

De 20 SAN-juryvoorzitters, van de tien categorieën in het SAN Jaarboek 2014, krijgen de taak om suggesties voor potentiele ABC-kandidaten door te geven aan de juryleden. Daarna gaat de ABC-jury aan de slag. Na een zorgvuldige afweging sturen zij hun keuzes naar het SAN-kantoor. Hieruit volgen, op basis van een rekenkundig gemiddelde, de eerste 3 x 10 longlisten (zonder rangorde maar alfabetisch) en worden de ABC-juryleden als eerste geïnformeerd. Pas nadat zij hun definitieve oordeel hebben geveld volgt publicatie van de drie longlisten op 3 april 2015.

De genomineerde adverteerders en bureaus krijgen de gelegenheid om op maximaal twee
vel A4 hun argumenten te geven om de jury te kunnen overtuigen om op de shortlist (van drie genomineerden) te komen. Op 30 april bepaalt de ABC-jury wie er definitief een plaats krijgen op één van de drie Shortlisten.

Alle shortlist-kandidaten presenteren zich op 12 mei aan de ABC-jury bij PwC in Amsterdam. Als de negen presentaties achter de rug zijn gaat de jury direct in beraad om te bepalen wie de uiteindelijke ABC-winnaars zijn. Deze worden bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten 2014 op 28 mei in Studio 21 te Hilversum.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken