Havas Worldwide fuseert met Boondoggle

Havas Worldwide fuseert met Boondoggle
  • Bureaus
  • 25 mrt 2015 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieStrategieZakelijkE-marketing

Havas Worldwide en Boondoggle Amsterdam gaan met elkaar fuseren. Vanaf april gaan de voormalige zusjes verder onder de naam Havas/Boondoggle Amsterdam. Het nieuwe bureau wordt een samenspel van de uitgesproken progressieve, digitale signatuur en start-up mentaliteit van Boondoggle en de brede merkervaring van Havas Worldwide, zo meldt het aanstaande fusiebureau.

'We bouwen met de fusie aan een bureau met meer volume en zichtbaarheid', zegt CEO Sander Tacx. 'Havas/Boondoggle krijgt een stevige talentbasis en een breder klantportfolio, ondersteund door een sterk netwerk. De directe verbinding met Boondoggle Leuven zal daarnaast bijdragen aan meer flexibiliteit en een breder palet aan services.'

Tacx zal als CEO het nieuwe management gaan vormen samen met managing partner Rob van Beek, Remko Herremans (Head of Strategy) en de nieuwe creatieve directie. De fusie gaat namelijk samen met de aankondiging van het aantrekken van de creatieve directie Nils Taildeman en Menno Schipper. Dit duo werkte bij DDB & Tribal aan mooie merken, waarvan de laatste anderhalf jaar als creatief directeur. Een greep uit hun portfolio: InShared, Autodrop, Eneco, Grolsch, KLM, Ziggo, Centraal Beheer Achmea, Verbond van Verzekeraars en Chocomel.

Menno Schipper: 'We hebben in bijna zeven jaar veel ervaring opgedaan bij DDB en Tribal. Ondanks dat we het daar erg naar onze zin hadden ging het toch kriebelen en voelden we de behoefte om meer ons stempel te kunnen drukken. Op dit moment gebeurt er heel veel bij Havas en Boondoggle en we voelen heel veel goede energie. Het lijkt ons te gek om onze ervaring van de afgelopen jaren te gebruiken om van beide bureaus met verschillende kwaliteiten een sterke eenheid te maken.'

Rob van Beek: ‘Menno en Nils komen precies op het moment waarop we Boondoggle en Havas Worldwide Amsterdam fuseren. Ze hebben de integratie van Tribal en DDB van dichtbij meegemaakt. Dat zal helpen bij een snelle samensmelting van de twee zusjes in een nieuw Nederlands bureau. Daarnaast zijn deze twee creatieven echte leiders. Ze hebben de juiste energie, een ijzersterke reputatie en maken geweldig werk van een constant hoog niveau.’

Sander Tacx: ‘De ambitie is en blijft om onderscheidend en relevant werk te ontwikkelen dat resultaat oplevert. De cultuur en mentaliteit van het bureau speelt daarbij een belangrijke rol: nuchter en op een vriendelijke manier confronterend. Met Nils, Menno, Remko, Rob en de rest van het team zijn we er klaar voor om vooral het werk voor ons te laten spreken.’

Havas/Boondoggle Amsterdam werkt klanten als PSA Peugeot Citroën, Nutricia (Nutrilon), Heinz, Freo, Perfetti van Melle, KNVB, Rituals Cosmetics, Hoya, Iglo, Lely, Disneyland Parijs, Unibail Rodamco, PostNL, Paturain en Chateau d’Ax. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken