Het PR Bureau verandert managementstructuur
- Bureaus
- 4 mrt 2015 @ 11:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotieContentPRCommunicatieZakelijk
- 4 mrt 2015 @ 11:36
- Redactie Bureaus
Het PR Bureau wijzigt zijn managementstructuur. De bedrijfsleiding is sinds begin dit jaar in handen van Frits Hendrikx (algemeen directeur) en Sandy Scipio (manager operations). De oprichters en partners Jacqueline Bosselaar en Marnix Geus willen zodoende nog meer tijd creëren voor innovatie, het voortdurend blijven verbeteren van de dienstverlening aan opdrachtgevers en de groei van Het PR Bureau en de verschillende zusterbedrijven.
Hendrikx is sinds 2008 partner in het bureau en lid van het MT. Halverwege 2014 trad Camiel Overgaauw toe tot de partnergroep, waarmee Het PR Bureau inmiddels vier partners telt. Het PR Bureau groeide sinds de oprichting in 2005 uit tot een groep van meer dan vijftig professionals in vaste dienst, verdeeld over inmiddels zes verschillende bedrijven en initiatieven: Het PR Bureau, PR Stunt, Stichting ViaHenri, Biko en zeer recentelijk ook Blyde Amsterdam en Blyde Antwerpen. Elk merk heeft zijn eigen directie die verantwoording aflegt aan de partnergroep.
HPB Companies
Eind 2014 is HPB Companies opgericht, een holding die de groei van de verschillende merken stimuleert en het eenvoudiger maakt voor werknemers en externe partijen om in afzonderlijke entiteiten te investeren. Frits Hendrikx: 'Met de nieuwe structuur bevorderen we het ondernemerschap in de verschillende bedrijven. Zo blijven we slagvaardig en kunnen we snel inspelen op veranderingen in de markt. Daarnaast kunnen we gemakkelijker vorm geven aan onze internationale ambities.'
Medeoprichter Marnix Geus, die tien jaar lang de algemeen directeur van Het PR bureau was, zal vanuit de nieuwe holding onder meer als ondernemer en sparring partner optreden voor de verschillende directies. Daarnaast richt hij zich de komende periode op het afronden van zijn boek 'MensenHandel', dat dit jaar wordt uitgegeven ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het bureau.
‘Bureau van de toekomst’
De andere oprichter, Jacqueline Bosselaar, concentreert zich met name op het waarborgen van de kwaliteit binnen de groep en de continue ontwikkeling van ‘het bureau van de toekomst’. Als aanjager en aanvoerder van innovatie besteedt zij een belangrijk deel van haar tijd aan productontwikkeling, in nauwe samenwerking met het creatieve team van het bureau.
Het PR Bureau is in 2005 opgericht en gespecialiseerd in marketing, lifestyle, corporate en crisis PR. Als connecting agency met ruim veertig vaste medewerkers heeft het bureau de ambitie om mensen en organisaties over de hele wereld met elkaar te verbinden door betekenisvolle verhalen te bedenken, groot te maken en te verspreiden. Deze connecting stories creëert het bureau samen met zusterbedrijven PR Stunt, Stichting ViaHenri, Blyde en biko. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer Unilever, Vodafone, SCA, Playmobil, FrieslandCampina, SFX Entertainment, ICS, Oxxio en Spotify.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Sandy Scipio
- Het PR Bureau
- eigenaar
- PR
- partners
- management
- Marnix Geus
- directie
- bureau
- Jacqueline Bosselaar
- Frits Hendrikx
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing