Novel Creative Consultancy mikt op MVO-meerwaarde
- Bureaus
- 23 mrt 2015 @ 11:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MVOStrategieCreatieMaatschappijCommunicatie
- 23 mrt 2015 @ 11:46
- Redactie Bureaus
Novel Creative Consultancy is het nieuwe bureau van Chris Julien (ex-ABN Amro), Maarten Bul (ex-They, ex-Lemz) en Maurice Seleky (voorheen Coebergh en Vandejong). Het bureau wil maatschappelijke meerwaarde creëren met cultural connectors.
‘Deze tijd vraagt om ideeën en ondernemingen met een maatschappelijke meerwaarde. Organisaties die relevant willen blijven, moeten hierop inspelen', zeggen Chris Julien (32), Maarten Bul (31) en Maurice Seleky (32), de drie partners van Novel Creative Consultancy. Samen vormt het drietal een bijzonder type bureau. 'Als creative consultancy houdt Novel het midden tussen een bedrijfsconsultant en een communicatiebureau. Wij werken samen met organisaties om hun nieuwe rol te definieren door een combinatie van consultancy, conceptontwikkeling en nieuwerwetse communicatie.'
De wereld heeft behoefte aan organisaties met maatschappelijke meerwaarde, aldus het drietal. 'Onze wereld verandert razendsnel en ingrijpend. De moderne mens is een sociale omnivoor en ontzettend connected, maar ondertussen groeit de behoefte aan duiding en verbinding. Dit heeft grote gevolgen voor bedrijven, overheden en andere organisaties. Steeds meer mensen - millenials voorop - willen namelijk diensten en producten die hun waarden vertegenwoordigen. Elk type organisatie moet op deze ontwikkeling inspelen. Immers, kopers, kiezers en bezoekers binden zich aan partijen die passen bij hun opvattingen en voorkeuren. Onze missie is om samen met opdrachtgevers die meerwaarde te ontdekken en te ontwikkelen.'
Cultural connectors leiden volgens Novel tot verbinding tussen organisatie en stakeholders. ‘Wij ontwikkelen in opdracht en op eigen initiatief cultural connectors – grensverleggende concepten die we uitwerken tot nieuwe organisatiemodellen. Deze cultural connectors stellen organisaties in staat om op een duurzame manier de interactie aan te gaan met hun stakeholders, zodat er wezenlijke, duurzame verbindingen ontstaan. Een voorbeeld van een cultural connector is SSBA Salon, het jongerenmerk dat we ontwikkelden voor de Stadsschouwburg Amsterdam met als resultaat een verdubbeling van het aantal jonge bezoekers. Daarnaast ondersteunen wij onze opdrachtgevers met hun public relations en het implementeren van eigentijdse communicatiestrategieën,' zeggen de partners van Novel, die alle drie stevig geworteld zijn in de creatieve industrie en culturele wereld van Amsterdam.
De sterke academische achtergrond en brede werkervaring van de partners maken het bureau uitermate geschikt voor complexe opdrachten. Chris Julien is opgeleid als cultuurfilosoof en werkte eerder in de elektronische muziekindustrie en voor ABN Amro. Bedrijfskundige Maarten Bul werkte als strateeg voor reclamebureaus THEY en LEMZ. Maurice Seleky, opgeleid als jurist, werkte als pr-consultant en pr-manager voor Coebergh Communicatie & PR en Vandejong Creative Agency.
Novel Creative Consultancy heeft als opdrachtgevers onder meer de Stadsschouwburg Amsterdam, bierbrouwer Oedipus en Stichting Mama Louise. Tevens werkt Novel aan eigen projecten zoals Kunst op Mars, een denktank voor de nieuwe cultuursector. ‘Novel is een netwerkbureau pur sang en wij werken dan ook nauw samen met een vertrouwde groep copywriters, fotografen, grafisch ontwerpers en andere creatieven. Per project vormen we het beste team mogelijk, waarbij Novel de kwaliteit waarborgt. Als bureau kijken we met veel optimisme naar de toekomst, want we geloven dat in dit tijdperk vol veranderingen een grote behoefte bestaat aan onze visie en aanpak.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Maurice Seleky
- Vandejong
- MVO
- meerwaarde
- millennials
- communicatie
- Novel Creative Consultancy
- Coebergh
- bureau
- Chris Julien
- ABN Amro
- Lemz
- Maarten Bul
- They
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing