SpinAwards 2015: 430 inzendingen, minder social media

SpinAwards 2015: 430 inzendingen, minder social media
  • Bureaus
  • 9 mrt 2015 @ 12:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileCampagnesDigitaalAwardInteractie

Voor de SpinAwards zijn dit jaar 430 cases ingezonden. Het populairst zijn de categorieën Content, Young Talent en Digital Campaign. De nieuwe categorie Digital Business Idea telt twaalf inzendingen. Social media verliest terrein ten opzichte van de momenteel leidende mobile-trend.

Het inzenden voor de SpinAwards 2015 zit er weer op. De jury mag zich dit jaar over in totaal 430 inzendingen buigen. Opvallend is het aantal nieuwe en kleine partijen die dit jaar meedoen. De jury’s zijn inmiddels druk met het beoordelen. De nominaties worden 16 maart bekendgemaakt. Tijdens de SpinAwards Night op 16 april worden de Zilveren en Gouden SpinAwards uitgereikt in The Warehouse Elementenstraat, te Amsterdam.

In vergelijking met voorgaande jaren lijkt social media minder belangrijk te worden als marketingcommunicatie-instrument. Mobile wint juist terrein door de groei aan mogelijkheden zoals wearables. Onder de inzenders zijn dit jaar opvallend veel nieuwe en kleine partijen. Een duidelijke trend is het vervagen van de traditionele grenzen tussen opdrachtgever, bureau en productiepartij. Opdrachtgevers zijn steeds vaker ook het bureau en soms de producent, en omgekeerd.

Het aantal inzendingen per categorie:

  • Website - 29
  • Digital Campaign - 50
  • Social Media - 41
  • Mobile - 49
  • Game - 18
  • Next TV & Film - 17
  • Digital Business Idea - 12
  • Design - 28
  • Content - 59
  • Media Planning - 33
  • Innovation 38
  • Young Talent - 56

De vakjury's zijn inmiddels bezig met het beoordelen van het werk. De twaalf jury’s bepalen in drie juryrondes de nominaties en de winnaars. De genomineerden worden op 16 maart bekendgemaakt. Tijdens de Inspiration Day op 26 maart, bij Marktplaats in Amsterdam, krijgen genomineerden de kans hun inzending toe te lichten aan de jury.

Dit zijn de twaalf juryvoorzitters van de SpinAwards:

  • Website: Machteld Rijnten (Macaw)
  • Digital Campaign: Robin Pas (Red Urban)
  • Social Media: Sebastiaan van Rijnsoever (KPN)
  • Mobile: Richard Otto (Mobilemarketing.nl)
  • Next TV & Film: Patrick Klink (RTL Nederland)
  • Digital business Idea: Martijn van der Zee (Suitsupply)
  • Design: Daniel Sytsma (Achtung!)
  • Content: Cor Hospes (Content Club Nederland)
  • Media Planning: Michael Willems (Mindshare)
  • Innovation: Frank Houben (KLM)
  • Game: Marcus Vlaar (Ranj Serious Games)
  • Young Talent: Brian Hirman (Northfork)

De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de SpinAward Night op 16 april in The Warehouse Elemententstraat te Amsterdam. Na de uitreiking van de Zilveren en Gouden SpinAwards start om 22:00 uur het SpinAwards-feest. 

Nominaties, juryleden en kaartverkoop zijn allemaal te vinden op www.spinawards.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken