Fotografe Marenne Hoogendijk in campagne Body Worlds
- Bureaus
- 23 apr 2015 @ 09:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieBrandingNieuwkomersMakers
- 23 apr 2015 @ 09:40
- Redactie Bureaus
Dat is nog eens een start van een creatieve carrière: een afstudeerfoto van Marenne Hoogendijk (32) uit Oss werd geselecteerd als hét beeld voor de nieuwe campagne van de anatomie-expositie 'Body Worlds: The Happiness Project'. Gedurende vier weken is haar foto te bewonderen op een billboard van circa 25 vierkante meter aan het Museumplein in Amsterdam.
'Body Worlds' inspireert kunstenaars, zo ook Marenne Hoogendijk uit Oss. Zij verruilde haar baan in de biochemie voor hetgeen haar gelukkig maakt: fotograferen. Voor het thema van haar afstudeerproject van de fotografie-opleiding kwam ze in contact met de Artist Day bij 'Body Worlds'. Een reeks van acht portretten van geplastineerde menselijke lichamen is het resultaat.
Marenne Hoogendijk: 'De onvermoeibare plastinaten zijn de ideale modellen. Ze zijn het toonbeeld van hoe mooi we zijn, hoe ons lichaam functioneert, hoe we er vanbinnen allemaal hetzelfde uitzien. Dit intrigeert me. Daarnaast ben ik enorm vereerd dat mijn foto is gekozen door BODY WORLDS als nieuw campagnebeeld, en dit op het Museumplein in Amsterdam. Ik kan me geen mooiere carrièrestart wensen.'
De volgende Artist Day staat gepland op donderdag 21 mei. Van 09:00 tot 20:00 uur krijgen amateur- en professionele kunstenaars ruim baan om de geplastineerde lichamen uit de tentoonstelling van de Duitse anatoom Gunther von Hagens tot in detail te bestuderen. Door de toegepaste plastinatietechniek zijn spieren, botten en zelfs bloedvaten zichtbaar gemaakt.
Een sterk gereduceerd Artist Day ticket kost €8 per participerende (amateur-)kunstenaars. Meer informatie en aanmelden (t/m 18 mei) kan via Bodyworlds.nl/artistday. Slechts beperkte capaciteit.
De expositie 'Body Worlds: The Happiness Project' vertelt het wonderbaarlijke verhaal van ons eigen lichaam en de invloed van het fenomeen ‘geluk’ op onze gezondheid. Meer dan 200 anatomische preparaten van echte menselijke lichamen tonen de complexiteit, de veerkracht en de kwetsbaarheid van het lichaam.
Foto's bij dit artikel: Marenne Hoogendijk, BODY WORLDS Amsterdam, Marennefotografie.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- expositie
- fotografie
- Museumplein
- foto
- campagne
- lichaam
- fotograaf
- afstudeerwerk
- Marenne Hoogendijk
- billboard
- Body Worlds
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing