Capitola Digital: virtuele proefrit Ford op AutoRAI

Capitola Digital: virtuele proefrit Ford op AutoRAI
  • Bureaus
  • 17 apr 2015 @ 13:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotieActivatieInteractieInnovatie

Tijdens de AutoRAI 2015 kunnen bezoekers virtueel kennis maken met de nieuwe Ford Focus. Met het opzetten van de Virtual Reality-bril maken bezoekers een testrit waarbij de nieuwe technologieën zoals Active City Stop (automatische noodrem) en Active Park Assist (automatisch inparkeren) tastbaar worden gemaakt.

De mogelijkheden voor het inzetten van Virtual Reality zijn groot en blijven zich ontwikkelen. Het gaat om een vertaalslag van informatie naar beeld. Met het inzetten van een visuele 3D-wereld wordt een toegevoegde waarde gecreëerd voor een product of dienst. Capitola Digital speelt hier slim op in door deze technologie toe te passen op merken.

Cees Dingler, partner bij Capitola Digital: 'Wij proberen nu al de grenzen van Virtual Reality te verleggen. In plaats van een mooie proefrit laten zien in Toscane, ontwikkelen wij een applicatie waar potentiële klanten op een bijzondere manier de innovatie USP’s van het merk ervaren. Op deze manier stellen we techniek in dienst van de conversie en gaat het de gimmick voorbij.'

Capitola Digital, een door innovatie gedreven bureau, combineert de nieuwste ideeën met technologieën in strategieën, campagnes en digitale productontwikkeling. Het bureau is voorloper op zowel kennisniveau als digital development vlak, omdat zij met strategen, coders en creatieven onder een dak werken. Het bedrijf heeft strategie, concept, design én development in huis. Hierdoor kan, naast het ontwikkelen van nieuwe digitale marketing producten, ook met merken worden meegedacht en strategisch advies gegeven.

Virtuele proefritten blijken trouwens een populaire gimmick op de AutoRAI. Zo verzorgt ook Renault deze week iets dergelijks op de Amsterdamse autobeurs.

www.ford-autorai.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken