Emakina is 'Best Agency' bij Horizon Interactive Awards

Emakina is 'Best Agency' bij Horizon Interactive Awards
  • Bureaus
  • 22 apr 2015 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoCreatieAwardInteractie

De Horizon Interactive Awards is één van de meest prestigieuze competities voor interactief mediawerk. Al dertien jaar lang ontvangt zij jaarlijks wereldwijd meer dan duizend inzendingen. Het Rotterdamse bureau Emakina heeft de afgelopen editie maar liefst negentien Horizon Awards gewonnen voor nationaal en internationaal werk.

Met negentien keer winst ontvangt Emakina de titel ‘Best Agency en Developer of the Year’. Een erkenning die de organisatie van de Horizon Awards voor het allereerst in haar bestaan uitreikt. Sinds 2002 dingen er ieder jaar meer dan 1.200 inzendingen mee voor de Horizon Awards. In de categorieën website, video, online advertising, print en applicaties. De cases worden uit bijna alle 50 Amerikaanse staten en ongeveer 27 landen verzameld. Emakina won vijf keer zilver, negen keer goud en vijf keer een award in ‘Best of Category’.

Negentien Horizon Awards

Naast de ‘Motion Graphics’-award voor de Food Safety-video van EFSA (European Food Safety Authority), kreeg Emakina de hoogste waardering voor de websites van Starwood Luxury Collection, Nike 10K Paris Run, het ‘Kakuma Refugee Camp’-project voor Education Above All, en de geïntegreerde campagne voor Audi A3 Sportback.

Emakina voegt ook negen Gold Awards toe aan de lijst. Voor het digitale project 'Social Wall' voor Starwood Hotels, de websites voor de NGO Education Above All, VW 'Drive Music, het Luxehotel Saint Martin en de commerce-oplossing voor Rituals. Vier video’s haalden goud: Education Above All en 'Tricky Waste' voor de Europese Commissie en twee producties voor het Europees Milieuagentschap, over 'zeevervuiling' en de lucht die we inademen.

Vijf Silver Awards maken het plaatje compleet. In het bijzonder voor de video’s van Test-Aankoop over 'Angry Buyers' en Bic's '4 kleuren', en voor de websites van Brussels Airlines (in zowel de categorieën Reizen en Commerce). Last, but not least: de websites van de Internationale Volleyball federatie FIVB, voor de wereldkampioenschappen in Polen en Italië.

Brice Le Blévennec, CEO van Emakina, benadrukt het belang van gemotiveerd talent: 'Emakina is constant op zoek naar de beste mensen en biedt hen een stimulerende omgeving: om te leren, laten groeien en met trots hun werk te delen met de wereld. Prijzen als de negentien Horizon Awards zijn hiervan het bewijs.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken