Fashiolista-team start Influencer Marketing Agency (IMA)

Fashiolista-team start Influencer Marketing Agency (IMA)
  • Bureaus
  • 16 apr 2015 @ 11:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikMediaMerkenNieuwkomersDoelgroepen

Influencer Marketing Agency (IMA) is vandaag van start gegaan. IMA is een bureau dat merken helpt om via een wereldwijd netwerk van de belangrijkste digital influencials op een effectieve manier te communiceren met miljoenen consumenten. Het nieuwe bureau is opgericht door Maddie Raedts (27), Emilie Tabor (27) en Joost Nauta (33), die aan de wieg stonden van modeplatform Fashiolista.com.

Nauta, Raedts en Tabor waren zich al vroeg bewust van de enorme impact van digital influencers in het succesvol opbouwen van hun platform. Sinds 2010 zijn ze bezig geweest met het opzetten van een wereldwijd netwerk van bloggers en ambassadeurs. Vanuit dit netwerk is Fashiolista Agency ontstaan. Fashiolista werkt samen met modemerken aan effectieve en succesvolle communicatiestrategieën door deze vorm van earned media in te zetten. De lancering van IMA weerspiegelt de exponentiële groei van het bureau in nieuwe markten, zoals food, reizen, sport en lifestyle.

Joost Nauta, mede-oprichter van IMA: 'Het was voor ons een logische stap om ons netwerk, kennis en expertise in influencer-marketing te gebruiken bij onze samenwerking met adverteerders en merken. Deze ontwikkelingen mondden bijna vanzelfsprekend uit in een eigen bureau. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende digital influencer-bureaus van Europa. De lancering van IMA staat voor de volgende gedurfde stap in onze ambitieuze plannen.'

Over de afgelopen vier jaar heeft Fashiolista, bestaande uit een team van 25 mensen, een sterke reputatie opgebouwd in een nieuwe niche binnen het gebied van online marketing. Met op maat gemaakte strategieën en campagnes wil het bedrijf onder het nieuwe label IMA toonaangevende internationale merken helpen om hun verhaal te vertellen. IMA doet dit door de autoriteit en het bereik van de meest invloedrijke digital influencers, bloggers en vloggers in te zetten.

Internationaal modemerk Diesel is een van de eerste klanten van het bureau. De afgelopen jaren hebben beide partijen intensief samengewerkt aan het opzetten van verschillende influencer-marketingcampagnes. Ook DKNY, Samsonite, Albert Heijn, Bacardi, HEMA, Mango en TUI behoren tot de klantenkring van IMA.

Emilie Tabor, mede-oprichter van IMA: 'Het medialandschap is de afgelopen jaren ontzettend veranderd waardoor het lastig is om een jongere doelgroep te bereiken via traditionele vormen van reclame. We zien een sterke stijging in de behoefte van merken om te investeren in influencer marketing. Ze realiseren zich dat digital influencers de nieuwe trendsetters zijn die miljoenen mensen kunnen bereiken en beinvloeden.'

Naast het opzetten van projecten voor merken, beschikt IMA over een groot netwerk van digital influencers waaronder Lizzy van der Ligt, Colourful Rebel, Anna Noushin en Fitgirl Code. In totaal werkt IMA samen met 3.500 vooraanstaande internationale bloggers, vloggers en social influencers die samen wereldwijd meer dan 100 miljoen consumenten bereiken in de sectoren fashion, food, sport en lifestyle.

Maddie Raedts, Co-Founder IMA: 'We bieden niet alleen een waardevolle service voor merken maar ook aan ons groeiende netwerk van influencers. We helpen influencers met het opzetten van creatieve samenwerkingen en matchen hen met toonaangevende merken die passen bij hun DNA. Ons team is zeer ervaren in het ontdekken van de meest opkomende en populaire influencers om hen te helpen nog succesvoller te worden. Ons Talent Management-team biedt persoonlijke vertegenwoordiging, ondersteuning en begeleiding voor een selectie van de beste talenten binnen het bedrijf.'

Influencer Marketing Agency (IMA) heeft een hoofdkantoor in Amsterdam en daarnaast ook vestigingen in London en New York. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken