Mediabureau Initiative neemt mediabureaus op de hak

Mediabureau Initiative neemt mediabureaus op de hak
  • Bureaus
  • 24 apr 2015 @ 15:00
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesMediabureauStrategie

Vandaag weer zo'n gladde verkoper over de vloer gehad? Zo'n mediaplanner met een mond vol buzzwords? Mediabureau Initiative steekt er de draak mee in zijn huidige B2B-campagne. Het bureau biedt zelfs een ontsnappingsclausule, in de vorm van een Rescue Button. Grappig, een mediabureau dan mediabureaus de maat neemt.

'Zit je soms eindeloos te wachten op een plan dat precies lijkt op dat van vorig jaar?' Zo vraagt Initiative zich af op z'n speciale actiesite. 'Is de presentatie onnodig lang en zit er tegenover je een nieuw type met een onbegrijpelijke titel, die je probeert te verwarren met vage buzztermen?'

En ja, dan volgt natuurlijk de onvermijdelijke eigen sales-pitch: 'Bij Initiative zijn we wars van alles dat ons weerhoudt van optimaal resultaat. Wij besteden onze tijd liever aan het creëren van nieuwe kansen. Druk op de knop hieronder als je een mediabureau wilt dat: 1. Snel is, 2. Duidelijke keuzes maakt, 3. Niet wollig praat, 4. Altijd pro-actief is, 5. Elke nieuwe kans grijpt.'

Ondanks de toch ook wat versleten termen 'kansen', 'keuzes' en 'pro-actief' vindt MarketingTribune dit een vermakelijke campagne. Kent u zelf dit soort mediaplanners, accountmanagers en andere gladgekamde types? Deel dan jouw ervaringen in de comments. Dat mag natuurlijk ook zonder man en paard te noemen, da's wel zo aardig. Want zijn we niet allemaal soms een beetje zoals die knul in dat filmpje?  



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken