Nederland wint tien Pencils bij D&AD

Nederland wint tien Pencils bij D&AD
  • Bureaus
  • 29 apr 2015 @ 13:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • GraphicContentAwardCreatieCopywriting

Nederland valt tien keer in de prijzen bij de prestigieuze D&AD Pencils, die op 21 mei worden uitgereikt. Welke kleur pen de bureaus winnen blijft tot die datum spannend. Vorig jaar wonnen Lemz en Edenspiekermann de hoofdprijs, een Black Pencil.

Vier partijen, waaronder één bureaucombinatie, kunnen dit jaar zelfs bogen op twee winnende cases. Wieden + Kennedy Amsterdam wint tweemaal in de categorie tv-commercials, met The Odyssey (Heineken) en 'There's Power in Every Game (Powerade). Nai010 Publishers wint tweemaal in de categorie Entire Books: met 'Dutch Dikes' en ' Landscape and Energy'.

Bij de D&AD winnen The Stone Twins met 'Business Cards' in de categorie Stationary en met 'Hello I'm A'DAM' in de categorie Wayfinding & Environmental Graphics. G-Star wint tweemaal met 'Raw for the Oceans' (categorieën Brand Design en Sustainable Product Design), samen met de bureaus FHV BBDO en Part of a Bigger Plan.

De overige twee Nederlandse D&AD-prijzen gaan naar Publicis (ALS Dead Man Tweeting, categorie Social Media) en 72andSunny (Google Night Walk in Marseille, categorie Websites).

Alle cases hebben minimaal een houten pen gewonnen, maar hopen allemaal natuurlijk op meer: een witte, gele of zelfs zwarte pen. Op 21 mei maakt de jury de exacte verdeling van de pennetjes bekend.

www.dandad.org  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken