Nederland wint tien Pencils bij D&AD
- Bureaus
- 29 apr 2015 @ 13:31
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - GraphicContentAwardCreatieCopywriting
- 29 apr 2015 @ 13:31
- Redactie Bureaus
Nederland valt tien keer in de prijzen bij de prestigieuze D&AD Pencils, die op 21 mei worden uitgereikt. Welke kleur pen de bureaus winnen blijft tot die datum spannend. Vorig jaar wonnen Lemz en Edenspiekermann de hoofdprijs, een Black Pencil.
Vier partijen, waaronder één bureaucombinatie, kunnen dit jaar zelfs bogen op twee winnende cases. Wieden + Kennedy Amsterdam wint tweemaal in de categorie tv-commercials, met The Odyssey (Heineken) en 'There's Power in Every Game (Powerade). Nai010 Publishers wint tweemaal in de categorie Entire Books: met 'Dutch Dikes' en ' Landscape and Energy'.
Bij de D&AD winnen The Stone Twins met 'Business Cards' in de categorie Stationary en met 'Hello I'm A'DAM' in de categorie Wayfinding & Environmental Graphics. G-Star wint tweemaal met 'Raw for the Oceans' (categorieën Brand Design en Sustainable Product Design), samen met de bureaus FHV BBDO en Part of a Bigger Plan.
De overige twee Nederlandse D&AD-prijzen gaan naar Publicis (ALS Dead Man Tweeting, categorie Social Media) en 72andSunny (Google Night Walk in Marseille, categorie Websites).
Alle cases hebben minimaal een houten pen gewonnen, maar hopen allemaal natuurlijk op meer: een witte, gele of zelfs zwarte pen. Op 21 mei maakt de jury de exacte verdeling van de pennetjes bekend.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Stone Twins
- Part of A Bigger Plan
- W+K
- D&AD
- Pencils
- Nai010 Publishers
- creatie
- FHV BBDO
- awards
- Wieden+Kennedy
- winnaars
- Publicis
- campagnes
- design
- G-Star
- 72andSunny
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing