Rainbow Collection maakt KNVB-campagne 'Waterdragers' voor Ghana met voetballers Luuk en Siem de Jong

Rainbow Collection maakt KNVB-campagne 'Waterdragers' voor Ghana met voetballers Luuk en Siem de Jong
  • Bureaus
  • 13 mei 2015 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesMVOVoetbalMaatschappij

Voetballers Siem en Luuk de Jong zetten samen met de KNVB, Football For Water en hun eigen club ‘De Jongsters’ een initiatief op waar aandacht aan het watertekort in Afrika wordt geschonken. Siem en Luuk hebben op 6 mei het startschot gegeven en dagen jongeren uit om hun eigen voetbalfilmpje te maken en prijzen te winnen. Rainbow Collection ontwikkelde de campagne.

'We hebben een voetbal-uitdaging bedacht waarmee we het water naar Ghana gaan dragen', aldus Siem en Luuk de Jong. 'Maak een filmpje waarin je een beker water van links naar rechts in beeld draagt. Terwijl je dit doet houd je of de bal hoog, je doet een truc met de bal of je verzint iets anders creatiefs.'

Waterdragers is een bekend gezegde uit het voetbal. De term staat voor de voetballers die het zware werk voor de sterspelers opknappen. Nu doen ze dat voor kinderen in Ghana. Alle filmpjes vormen tezamen een lang filmpje en zo wordt figuurlijk het water van Eindhoven naar Ghana gedragen. En ook letterlijk door opa’s, oma’s en de buurman te vragen om een kleine gift voor schoon drinkwater.

Zo’n filmpje maken is al leuk, maar je kunt er ook nog prijzen mee winnen. Als winnaar mag je namelijk gratis de wedstrijd Nederland – IJsland bijwonen in de Amsterdam Arena én komt er een filmpje van jou en Luuk op het grote scherm tijdens de wedstrijd.

De campagne, ontwikkeld door Rainbow Collection, loopt tot 14 juni 2015. Meer informatie over de campagne en natuurlijk ook leuke voorbeelden van voetblfilmpjes zijn te vinden op Waterdragers.com.

De drie organisaties die verantwoordelijk zijn voor dit initiatief vullen elkaar goed aan. Siem en Luuk de Jong hebben de club De Jongsters opgericht zodat jongens en meisjes gestimuleerd worden om het beste uit zichzelf te halen. Met KNVB Schoolvoetbal, de grootste schoolsportcompetitie van Nederland, komen meer dan 240.000 jongens en meisjes van ruim 5.900 basisscholen in beweging en zetten zij zich in voor een goed resultaat. Tot slot zorgt Football For Water voor schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen in Afrika, en leert kinderen via voetbalcoaches over hygiëne.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken