RAW For The Oceans grote Nederlandse winnaar bij Pencils

RAW For The Oceans grote Nederlandse winnaar bij Pencils
  • Bureaus
  • 22 mei 2015 @ 16:21
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnesAwardBranding

Dit jaar geen Black Pencils voor Nederland, maar de meest succesvolle case uit ons land bij de internationale uitreiking van de D&AD-prijzen was donderdagavond 'RAW for the Oceans' van G-Star, FHV BBDO en Part Of A Bigger Plan. Deze campagne won twee grafieten Pencils, voor Brand Design en Sustainable Product Design. De overige acht Nederlandse nominaties bleven steken op een houten pennetje.

Vorig jaar wonnen Lemz en Edenspiekermann de hoofdprijs, een Black Pencil. Nu werd er vooral hout vergaard. Drie partijen, waaronder één bureaucombinatie, wonnen tweemaal een houten pen. Wieden + Kennedy Amsterdam won tweemaal in de categorie tv-commercials, met The Odyssey (Heineken) en 'There's Power in Every Game (Powerade). Nai010 Publishers won tweemaal in de categorie Entire Books: met 'Dutch Dikes' en ' Landscape and Energy'.

The Stone Twins verdeelden hun beide prijzen over twee verschillende categorieën: met 'Business Cards' wonnen ze in de categorie Stationary en met 'Hello I'm A'DAM' in de categorie Wayfinding & Environmental Graphics.

De overige twee Nederlandse D&AD-prijzen gingen naar Publicis (ALS Dead Man Tweeting, categorie Social Media) en 72andSunny (Google Night Walk in Marseille, categorie Websites).

De Black Pencils gingen dit jaar naar de volgende vijf cases:

  • ‘#LikeAGirl’ by Leo Burnett Toronto, London, Chicago, and Holler (Creativity for Good - White Pencil) - Canada, UK, US
  • ‘Film4 Idents’ by 4creative (Channel Branding & Identity) - UK
  • ‘G . F Smith’ by Made Thought (Branding Schemes/Medium Organisation) - UK
  • ‘Inglorious Fruits & Vegetables’ by Marcel Worldwide (Direct Integrated Campaigns) - France
  • ‘K9FM’ by Colenso BBDO (Radio Advertising Campaigns) - New Zealand

Bekijk alle winnaars op www.dandad.org/en/awards/ 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken