RAW For The Oceans grote Nederlandse winnaar bij Pencils
- Bureaus
- 22 mei 2015 @ 16:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieCampagnesAwardBranding
- 22 mei 2015 @ 16:21
- Jeroen Mirck
Dit jaar geen Black Pencils voor Nederland, maar de meest succesvolle case uit ons land bij de internationale uitreiking van de D&AD-prijzen was donderdagavond 'RAW for the Oceans' van G-Star, FHV BBDO en Part Of A Bigger Plan. Deze campagne won twee grafieten Pencils, voor Brand Design en Sustainable Product Design. De overige acht Nederlandse nominaties bleven steken op een houten pennetje.
Vorig jaar wonnen Lemz en Edenspiekermann de hoofdprijs, een Black Pencil. Nu werd er vooral hout vergaard. Drie partijen, waaronder één bureaucombinatie, wonnen tweemaal een houten pen. Wieden + Kennedy Amsterdam won tweemaal in de categorie tv-commercials, met The Odyssey (Heineken) en 'There's Power in Every Game (Powerade). Nai010 Publishers won tweemaal in de categorie Entire Books: met 'Dutch Dikes' en ' Landscape and Energy'.
The Stone Twins verdeelden hun beide prijzen over twee verschillende categorieën: met 'Business Cards' wonnen ze in de categorie Stationary en met 'Hello I'm A'DAM' in de categorie Wayfinding & Environmental Graphics.
De overige twee Nederlandse D&AD-prijzen gingen naar Publicis (ALS Dead Man Tweeting, categorie Social Media) en 72andSunny (Google Night Walk in Marseille, categorie Websites).
De Black Pencils gingen dit jaar naar de volgende vijf cases:
- ‘#LikeAGirl’ by Leo Burnett Toronto, London, Chicago, and Holler (Creativity for Good - White Pencil) - Canada, UK, US
- ‘Film4 Idents’ by 4creative (Channel Branding & Identity) - UK
- ‘G . F Smith’ by Made Thought (Branding Schemes/Medium Organisation) - UK
- ‘Inglorious Fruits & Vegetables’ by Marcel Worldwide (Direct Integrated Campaigns) - France
- ‘K9FM’ by Colenso BBDO (Radio Advertising Campaigns) - New Zealand
Bekijk alle winnaars op www.dandad.org/en/awards/
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Part of a Bigger Plan
- RAW for the Oceans
- Nai010
- 72andSunny
- FHV BBDO
- design
- reclame
- zwart
- awards
- hout
- Stone Twins
- Nederlands
- pen
- W+K
- Publicis
- G-Star
- winnaars
- Pencils
- D&AD
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing