Vijf vragen aan Paul Veugen over Webby-winner Human Cities

Vijf vragen aan Paul Veugen over Webby-winner Human Cities
  • Bureaus
  • 18 mei 2015 @ 13:03
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • AwardInterviewInteractieWebsiteCreatie

Vijf vragen, vijf antwoorden. Een vaste rubriek op MarketingTribune.nl, maar soms steken we hem thematisch in. Deze maand: de vijf Nederlandse bureaus die op 19 mei een Webby Award mogen komen ophalen voor de beste websites wereldwijd. Onlangs zaten ze allemaal aan tafel bij DWDD, nu leggen we ze in de aanloop naar de uitreiking vijf vragen voor. Vandaag: CEO Paul Veugen van Human.co over het interactieve project Human Cities.

Waarom is deze Webby Award zo bijzonder voor je? Of droom je stiekem van een nog mooiere prijs?

Paul Veugen: 'Human Cities was ons eerste experiment om geanimiseerde Human data te delen en inzichtelijk te maken. In de weken na lancering zijn we overweldigd door de enorme impact. De dubbele Webby Award (jury- én publieksprijs) is een heel mooie erkenning.'

Wat maakt jullie winnende website zo uniek?

'Iedere pixel is getekend door onze gebruikers. Human is een mobiele app die mensen stimuleert om meer te bewegen. Het meten van je dagelijkse activiteit gebruiken we als feedback en om mensen met elkaar te verbinden. Per maand verzamelen we inmiddels 100 miljoen activiteiten. Human Cities was een eerste stap om inzichtelijk te maken wat voor data we verzamelen wereldwijd. We gebruiken deze enorme hoeveelheid data niet alleen om activiteit te stimuleren met onze app, maar hopen door geanonimiseerde data te delen in de toekomst ook onze fysieke leefomgeving te verbeteren. Human Cities is een eerste tipje van de sluier.'

Wat is bij het brede publiek het grootste misverstand over websites bouwen en hoe kun je dat oplossen?

'Ik denk dat het publiek over het algemeen geen interesse heeft in de grootsheid van je design-uitdagingen of de technische complexiteit van je product. Bijzondere skills, technologieën of design-proces is niet relevant, het enige dat voor een consument telt is de waarde van je eindproduct.'

Welke online trend gaat jullie werk helemaal op z'n kop zetten?

'Wij laten zien dat health en fitness meer is dan het tellen van stappen of calorieën, door mensen met elkaar te verbinden en te inspireren.'

Welke website zou nou bij uitstek door jouw bureau onder handen moeten worden genomen? Waarom juist die?

'Onze eigen website. Wij bouwen continu verder aan Human.'

Interview: Jeroen Mirck, platformmanager Bureaus van MarketingTribune.

Bekijk alle vijf winnaars in de recente uitzending van De Wereld Draait Door. In de aanloop naar de uitreiking volgen op MarketingTribune.nl interviews met alle Nederlandse winnaars. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken