Epidemie ontwikkelt online Lidl-platform Optimaal

Epidemie ontwikkelt online Lidl-platform Optimaal
  • Bureaus
  • 29 jun 2015 @ 16:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteDoelgroepenOnlineBranded contentActivatie

Reclamebureau Epidemie heeft voor supermarktketen Lidl een online platform ontwikkeld dat aandacht vraagt voor het probleem van voedselverspilling. Dit platform Optimaal.nl moet straks ook gaan opduiken in de andere communicatiemiddelen van Lidl.

Elke dag worden er heerlijke producten gekocht, gemaakt en gegeten. Maar niet van alle producten genieten we volledig. Jaarlijks gooien we in Nederland per persoon zo’n 50 kilo, ter waarde van €150,- aan voedsel weg. Supermarktketen Lidl vindt dat zonde van de producten, zonde van het geld en slecht voor het milieu.

Lidl liet hun Raad van Kinderen meedenken hoe zij als supermarkt samen met haar klanten minder voedsel kan verspillen. Geïnspireerd door alle ideeën van de kinderen heeft Lidl het initiatief genomen om een platform te beginnen dat voedselverspilling tegengaat en vroeg reclamebureau Epidemie hier een concept voor te ontwikkelen.

Op dinsdag 23 juni werd daarom Optimaal.nl door Lidl gelanceerd in aanwezigheid van prinses Laurentien, de bedenker van de Raad van Kinderen en directeur van de Missing Chapter Foundation. Optimaal is een cross-mediaal platform uitgedacht en ontwikkeld door epidemie, waarmee Lidl iedereen optimaal wil laten genieten van producten door minder te verspillen. Op Optimaal.nl lees je bijvoorbeeld hoe Lidl en haar leveranciers werken aan minder verspilling, vind je veel tips & tricks om zelf minder te verspillen en worden lezers gevraagd hun tips te delen.

De komende maanden zal Optimaal ook zichtbaar worden in andere middelen van Lidl, zoals de winkels en communicatie-uitingen.

www.optimaal.nl 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken