Heineken benoemt Publicis tot mondiale lead agency

Heineken benoemt Publicis tot mondiale lead agency
  • Bureaus
  • 30 jun 2015 @ 21:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategiePitchesMerkenMarketingCampagnes

Heineken heeft bekendgemaakt dat het zijn relatie met Publicis Worldwide uitbreidt. Het reclameconcern is benoemd tot lead global advertising partner voor het biermerk Heineken omdat er sprake is van een 'krachtige culturele fit'.

De breuk van Heineken met het Nederlands/Amerikaanse bureau Wieden+Kennedy werd vlak voor het internationale reclamefestival in Cannes bekendgemaakt. Daags na het evenement vindt de biergigant het tijd om de opvolger te onthullen. Al was dat natuurlijk geen complete verrassing, want beide partijen werken al samen.

Heineken laat weten door te willen gaan met de lopende strategie om met topbureaus lokale platforms te bouwen binnen het concept van de mondiale positionering. Publicis Worldwide staat vanaf 1 juli aan het roer als lead agency.

Jan Derck van Karnebeek, Chief Commercial Officer van Heineken: 'We zijn verheugd om onze relatie met Publicis uit te breiden. De afgelopen twee jaar heeft het team exceptionele resultaten geboekt voor ons, met name voor wat betreft verantwoord drinkgedrag en de "Dream Island"-campagne. Het Publicis-team heeft een sterk en consistent begrip getoond van de strategische richting van ons merk. We zijn onder de indruk van hun sterke creatieve ideeëen en innovatieve aanpak.'

Volgens de Heineken-CCO is er sprake van een 'krachtige culturele fit met Publicis' en gaat dit partnership verder bouwen aan het succes van recente campagnes.

Arthur Sadoun, CEO van Publicis Worldwide: 'Heineken is een van de meest iconische merken ter wereld, met een ongelofelijk dapper en creatief leiderschap. Onze relatie met Heineken uitbreiden naar een mondiaal niveau is een eer. We kijken ernaar uit om het merk en zijn business als team verder vooruit te brengen.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken